Hitachi ve ABB arasında, zorlu operasyonlarda görev yapacak devasa elektrikli bir damperli kamyon üretmeye yönelik yapılan işbirliği sonucunda ilk prototip tamamlandı.
KATENER HATTINDAN ENERJİ ALACAK
Hitachi'nin 2500 beygir gücünde ve 244 ton ağırlığında olan EH4000 dizel madencilik kamyonlarından oluşan filosunu elektrikliye dönüştürme planı ilk olarak 2021 yılında duyurulmuştu. Bu amaçla, ABB ve Hitachi'deki mühendisler, tramvay benzeri bir sistemle enerjisini havada taşıyan, dolayısıyla büyük bir bataryaya ihtiyaç duymayan bir tasarım geliştirdiler.
Damperli kamyonlar, yokuş yukarı çıkarken enerjisini havadan alacak ve bu sırada bataryaları şarj edecek. Yokuş aşağı inerken de regeneratif frenleme ile enerjiyi geri kazanacak ve yine bataryalarını dolduracak. Bu sayede kamyonlar kesintisiz bir şekilde çalıştırılabilecek.
Kamyonlar, ABB'nin batarya teknolojisi ve yüksek verimli DC/DC dönüştürücülerini kullanıyor. Fabrikada yapılan ilk testlerden geçen prototip, Zambiya'daki Kansanshi bakır-altın madenine gönderildi. Demo ve son test programının 2024'ün ortalarında gerçekleştirilmesi planlanıyor.
ABB Traction Mobil e-Power Başkanı Fabiana Cavalcante proje hakkında şunları söyledi: "Hitachi İnşaat Makineleri ile yaptığımız bu önemli işbirliğinin bu aşamaya gelmiş olması bizi son derece mutlu ediyor. Bu proje, damperli kamyonların elektrifikasyonuyla ilgili ortaya çıkan sorunlara çözüm getirmenin yanı sıra sera gazı emisyonlarını azaltarak düşük karbonlu bir dünya için önemli bir katkı sağlıyor. Prototipin Zambiya'daki bakır-altın madenindeki performansını görmek için sabırsızlanıyoruz."