AVM ciroları martta arttı

AVM ciroları martta arttı

Nisan 2023'e kıyasla, AVM Metrekare Verimlilik Endeksi nominal olarak yüzde 75,7 artış gösterdi ve bir önceki aya göre de yüzde 9,7 yükseldi.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa yapılan AVM Endeksi'nin nisan ayı sonuçları açıklandı. Bu verilere göre, ciro endeksi nisanda enflasyondan arındırılmamış olarak değerlendirildiğinde yüzde 75,7 artarak 3 bin 53 puana yükseldi.

Nisan ayında enflasyon yüzde 69,80 olarak açıklanmıştı. Bu durumda, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görüldü. Metrekare verimlilik endeksi, nisan ayında bir önceki aya göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 9,7 yükseliş göstererek 3 bin 53 puana çıktı.

Türkiye genelinde AVM'lerde kiralanabilir metrekare başına düşen ciro nisan ayında 11 bin 640 TL seviyesindeyken, İstanbul'da 13 bin 477 TL, Anadolu'da ise 10 bin 417 TL olarak gerçekleşti.

KATEGORİ BAZINDA DEĞERLENDİRME

Nisan 2023 ile karşılaştırıldığında, endeks kategorilerinde önemli artışlar yaşandı. En yüksek artış yüzde 81,2 ile yiyecek içecek kategorisinde görüldü. Giyimde yüzde 80,8, diğer kategorilerde yüzde 78,1, ayakkabıda yüzde 68,6, teknolojide yüzde 54,9 ve hipermarkette yüzde 54,5'lik artışlar kaydedildi.

Ciro endeksi açısından ise giyimde yüzde 22,6, ayakkabıda yüzde 15,7, yiyecek içecekte yüzde 15,4, diğer kategorilerde yüzde 1,1 ve hipermarkette yüzde 0,5'lik artışlar yaşandı. Teknoloji kategorisinde ise yüzde 14,9 azalma görüldü.

Ziyaret sayısı endeksi ise Nisan 2023'e kıyasla yüzde 1 artışla 98 düzeyine yükseldi. Bir önceki aya göre ise yüzde 10,1 artış kaydedildi.