2018 yılında Çorlu'da meydana gelen tren kazasında 25 kişi yaşamını yitirmişti. Kazaya ilişkin hazırlanan ek birlikişi raporu 3 yıl sonra mahkemeye ulaştı. Raporda su ve hava geçişini sağlayan menfezlerin yeterli, hidrolik yapıların günümüz mühendislik hizmetine uygun olmadığı saptandı. Ayrıca gerekli sayıda yol ve geçit kontrol memuru çalıştırılmadığı belirtildi.
Sözcü’den İsmail Saymaz’ın haberine göre, Çorlu 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nin talebi üzerine altı uzman tarafından 26 Şubat günü hazırlanan ek raporda “Kaza mahallindeki menfezlerin ve boru geçişlerin kapasiteleri, havza debileri için yetersizdir. Ayrıca boru geçişlerin girişleri toprak altında kaldığından çalışmadıkları tespit edilmiştir” denildi. Güzergâhtaki demiryolu hidrolik sanat yapıları ve akarsu yatak düzenlemesinin kaza sonrası iyileştirmeler dahil, günümüz mühendislik hizmetine uygun olmadığı vurgulandı.
ASLİ KUSURLULAR KİM?
Raporda, demiryolu altyapısı ve sanat yapılarında olağanüstü hava koşulları ile ilgili önlemleri almayan ve meteorolojik durum ile gerekli koordinasyonu sağlamayan TCDD Genel Müdürlüğü Ar-Ge Birimi, Merkez ve 1. Bölge Demiryolu Emniyet ve Risk Yönetimi müdürlüklerinin asli kusurlu olduğu vurgulandı.
Demiryolu altyapısını yenilemelere uygun hale getirmeyenlerin, yeterli yol ve geçit kontrol memuru istihdam etmeyenlerin de asli kusurlu olduğu belirtildi.İlk bilirkişi raporunda söz konusu tren yolunda halen var olan menfezlerde her an yeni bir facia olma ihtimalinin yüksek olduğu uyarısı yapılmıştı. TCDD yetkililerinden bunun için bir an önce önlem alınması da istenmişti.
Kısıtlama sona erdi! İstanbullu yollara düştü
Devlet korosunda skandal! İç çamaşırlarınıza da karışacağım
Herkesin gözü Kabine Toplantısı'nda! Normalleşme nasıl devam edecek?