Cumartesi gününe yeni rekor yolda

Cumartesi gününe yeni rekor yolda

Kurban Bayramı ve Babalar Günü'nün aynı döneme denk gelmesi, 15 Haziran Cumartesi günü arife gününde alışverişlerin doruk noktasına ulaşmasını bekleniyor.

Kurban Bayramı ve Babalar Günü aynı tarihe denk geliyor, bu da cumartesi günü arife gününde alışverişlerin zirveye çıkmasını beklediğimiz anlamına geliyor.

Sinan Öncel, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı, markaların Babalar Günü ve Kurban Bayramı'na denk gelen dönemde özel kampanyalar düzenlediğini ve bu süreçte online satışlarda önemli bir artış yaşandığını vurguladı. "Mağazalarda cumartesi günü yoğun bir alışveriş hareketliliği bekliyoruz" şeklinde konuşan Öncel, 15 Haziran'da kartlı harcamaların 50 milyar lirayı bulmasını öngördüklerini belirtti.

2.jpg

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, nisan ayında üç günlük Ramazan Bayramı ve arife günü boyunca yurt içinde toplam 94,1 milyar liralık alışveriş yapıldığını aktaran Öncel, arife günü ve Kurban Bayramı'nda bu rakamın 120 milyar liraya çıkabileceğini tahmin ettiklerini ifade etti.

1-2-001.webp

Markaların Babalar Günü ile aynı döneme denk gelen bayram ve okulların kapanmasıyla birlikte özel kampanyalar hazırladığını belirten Sinan Öncel, konuya ilişkin şu açıklamalarda bulundu:

"Son günlerde online satışlarda önemli bir artış gözlemliyoruz. Mağazalardaki alışverişin ise cumartesi günü zirve yapmasını bekliyoruz. Dini bayramlarda alışverişin yaklaşık yüzde 40'ı arife gününde gerçekleşiyor. Dolayısıyla cumartesi günü kartlarla yaklaşık 50 milyar liralık alışverişin sürpriz olmayacağını düşünüyoruz.

Ramazan Bayramı'nda kartlı harcamaların yüzde 20'si market, yüzde 14'ü hazır giyim, yüzde 11'i yemek ve yüzde 10'u akaryakıt için yapılmıştı. Kurban Bayramı'nda da benzer bir tablo bekliyoruz. Babalar Günü ve tatil dönemi olması nedeniyle, hazır giyim başta olmak üzere akaryakıt, ulaşım ve konaklama harcamalarında büyük bir artış bekliyoruz.

3.jpg

Birleşmiş Markalar Derneği'nin anketine göre, mayıs ayında üye markalarımızın yaklaşık yarısının adet satışlarında nisan ayına göre azalış yaşandığı görülüyor. Ancak Babalar Günü ile birleşen bayram ve tatil alışverişinin etkisiyle haziran ayında bu kaybı telafi edeceğimizi öngörebiliriz."