Boeing hisseleri, Alaska Havayolları'na ait 737 MAX 9 tipi uçağın havada kapısının kopması olayıyla birlikte yaşanan bazı uçaklardaki civata gevşeme sorununun tespit edilmesi sonrasında 28 milyar dolarlık bir değer kaybetti.
Bu gelişme üzerine hissedarlar, şirketin kar odaklılığına güvenlikten ödün verdiğini ve güvenli uçaklar üretme taahhüdünü ihlal ettiğini iddia ederek dava açtılar.
Toplu davada belirtilene göre, Boeing 2018'de Ekim ve 2019'da Mart aylarında meydana gelen ve toplamda 346 kişinin ölümüne neden olan iki MAX uçağının düşmesinden sonra, dört yıldan uzun bir süre boyunca yatırımcılara güvenlik odaklı olduklarını ve kar hırsıyla güvenliği riske atmayacaklarını vadetti.
Boeing hissedarları, şirketin açıklamalarının yanlış ve yanıltıcı olduğunu iddia ederek, montaj hattındaki düşük kalite kontrolünü gizlediğini ve bu durumun hisse senedi fiyatının şişirilmesine yol açtığını belirtti.
Ekonomim adlı haberde belirtildiğine göre; Federal Havacılık Komisyonu'nun Boeing'in MAX üretimiyle ilgili aldığı kararın ardından, 5 Ocak'tan 25 Ocak 2024'e kadar Boeing'in hisse fiyatı %18,9 oranında düşüş yaşadı. Bu düşüş, şirketin piyasa değerini 28 milyar doların üzerinde azalttı.
5 Ocak'taki olayın ardından, FAA'nın 171 adet MAX 9 uçağının geçici olarak uçuşa kapatılmasına ve Alaska Air Group ve United Airlines gibi şirketlerde binlerce uçuşun iptal edilmesine sebep olduğu hatırlatıldı.