E-Devlet üzerinden başvuru yapan herkese kira desteği! İşte detayları...

E-Devlet üzerinden başvuru yapan herkese kira desteği! İşte detayları...

Devlet ihtiyaç sahiplerine pek çok destek sunuyor. Bu kapsamda Hükümet cephesinden yapılan açıklama sonrasında kira desteğinin gündeme getirildiği ve başvuruların ise alınmaya başladığı ifade edildi. Yapılan bu açıklama sonrasında dar gelirli vatandaşların bu desteğe yoğun ilgi gösterdiği gözlemlendi. Peki kira desteğine nasıl başvuru yapılır? Başvuru koşulları neler?

Devlet tarafından gerçekleştirilen kira desteği ihtiyaç sahibi vatandaşların kiralarını öderken zorluk yaşamamalarını amaçlayan bir destek türüdür. Devletin sağladığı bu desteğin tutarı kentsel dönüşüm projeleri için riskli yapı belgesi alındıktan sonra ödenmeye başlıyor. Desteğe yapılacak olan başvurular Çevre ve Şehircilik Bakanlığı il ya da ilçe müdürlükleri ile belediyeler aracılığıyla alınıyor. Kira desteğinden faydalanmak için sizde e-devlet kapısına giriş yaparak işlemlerinizi buradan gerçekleştirebilirsiniz.

İlan365'te yer alan habere göre, özellikle pandemi yaşadığımız bu süreçte vatandaşlar ekonomik alanda pek çok sıkıntıyla karşı karşıya kaldı. Devlet bu dönemde vatandaşın yanında olmak ve onları ekonomik açıdan bir nebze rahatlatmak için pek çok çeşitte destek düzenledi. Bu desteklerden bir tanesi de kira desteği. Bu destek için e-Devlet sistemine giriş yaparak başvuruda bulunmanız ya da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı il veya ilçe müdürlüklerine ya da belediyelere bizzat müracaat ederek işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

E-DEVLET'TEN BAŞVURU YAPANA 1300 TL ÖDEME

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kentsel dönüşüm çerçevesinde evleri yıkıma uğrayanlara kira desteği ödemesi gerçekleştiriyor. Bu destekten faydalanmak isteyen tüm herkesin başvuruda bulunması gerekiyor. Kira desteğinin tutarı ikamet ettiğiniz ile göre değişiklik göstermektedir. Nüfusun kalabalık olduğu illerde kira desteği 1.300 TL olarak verilirken nüfusun daha az bulunduğu illerde kira desteği tutarı 850 TL olarak ödenmektedir.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından düzenlenen bu destek ödemesi 18 ay süre ile yapılırken bazı özel hususlarda bu ödemenin süresi 36 aya kadar yükseltilebilir. Kira desteğinden faydalanmak isteyen vatandaşların yapmaları gereken öncelikle başvuruda bulunmaktadır. Başvurular Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müdürlüklerine veya belediyelere bizzat yapılacaktır. 

KİRA DESTEĞİ KOŞULLARI

Devlet tarafından gerçekleştirilen kira desteği tutarı kentsel dönüşüm projeleri için riskli görülen yapı belgesini temin ettikten sonra ödenmeye başlıyor. Bu desteğe başvurmak isteyen ihtiyaç sahipleri e-Devlet üzerinden de başvurularını gerçekleştirebiliyor. Bu destekten faydalanmak için gereken koşullardan ilki mal sahibi veya kiracının bulunduğu yapının Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından riskli olarak ilan edilmesi gerekmektedir.

Peki kira desteği başvurusunda gerekli olan belgeler neler?

- Nüfus Cüzdanı aslı ile fotokopisi,
- Konut veya işyerinin bağımsız kısmını gösteren tapu belgesi aslı ve fotokopisi,
- Taşınmaza ait olan güncel tapu kaydı,
- Adrese dayalı nüfus kayıt örneğinin aslı,
- Kamu bankalarına ait (IBAN) numarasını gösteren hesap cüzdanının fotokopisi