Türkiye Garanti Bankası A.Ş., 30 Eylül 2022 tarihli finansal tablolarını açıkladı. Banka’nın konsolide finansal tablolarına göre, yılın ilk 9 ayında, net kârı 38 milyar 726 milyon 62 bin TL oldu. Aktif büyüklüğü 1 trilyon 223 milyar 427 milyon 168 bin TL seviyesinde gerçekleşirken, ekonomiye nakdi ve gayri nakdi krediler aracılığıyla sağladığı destek ise 873 milyar 289 milyon 170 bin TL oldu.
MEVDUATLAR VE AKFTİFLER FONLANIYOR
Garanti BBVA’nın fonlama kaynakları içindeki en büyük ağırlığı mevduatlar oluşturmaya devam etti; aktiflerin yüzde 69,5’i mevduatlar ile fonlanıyor. Müşteri mevduat tabanı yılın ilk 9 ayında yüzde 47 büyüme ile 850 milyar 605 milyon 561 bin TL oldu. Güçlü sermaye odağını koruyan Bankanın sermaye yeterlilik oranı yüzde 16,2 (BDDK’nın geçici önlemleri hariç), özkaynak kârlılığı yüzde 49, aktif kârlılığı ise yüzde 5 (Ortalama aktif kârlılığı ve ortalama sermaye kârlılığı hesaplamalarında net kâr yıllıklandırılırken tek seferlik kalemler dahil edilmemiştir) seviyelerinde gerçekleşti.
Türkiye Garanti Bankası A.Ş., 30 Eylül 2022 tarihli finansal tablolarını açıkladı. Banka’nın konsolide finansal tablolarına göre, yılın ilk 9 ayında, net kârı 38 milyar 726 milyon 62 bin TL oldu. Aktif büyüklüğü 1 trilyon 223 milyar 427 milyon 168 bin TL seviyesinde gerçekleşirken, ekonomiye nakdi ve gayri nakdi krediler aracılığıyla sağladığı destek ise 873 milyar 289 milyon 170 bin TL oldu.
MEVDUATLAR VE AKFTİFLER FONLANIYOR
Garanti BBVA’nın fonlama kaynakları içindeki en büyük ağırlığı mevduatlar oluşturmaya devam etti; aktiflerin yüzde 69,5’i mevduatlar ile fonlanıyor. Müşteri mevduat tabanı yılın ilk 9 ayında yüzde 47 büyüme ile 850 milyar 605 milyon 561 bin TL oldu. Güçlü sermaye odağını koruyan Bankanın sermaye yeterlilik oranı yüzde 16,2 (BDDK’nın geçici önlemleri hariç), özkaynak kârlılığı yüzde 49, aktif kârlılığı ise yüzde 5 (Ortalama aktif kârlılığı ve ortalama sermaye kârlılığı hesaplamalarında net kâr yıllıklandırılırken tek seferlik kalemler dahil edilmemiştir) seviyelerinde gerçekleşti.
"KUSURSUZ BİR MÜŞTERİ DENEYİMİ SUNMAYA ODAKLANIYORUZ"
Recep Baştuğ sözlerini şöyle sürdürdü:
“Banka olarak sadece yeni müşteri kazanmaya değil, hizmetlerimizi sürekli iyileştirerek, kusursuz bir müşteri deneyimi sunmaya da odaklanıyoruz. Müşteri deneyiminde mobil bankacılığı ana merkez olarak konumluyoruz. Mobil kanallarda “insan” faktörünü dışarıda bırakmadan teknolojinin de gücünü sunarak gerçek zamanlı, akıllı, kişiye özel içerikler ve öneriler sunmaya odaklanıyoruz. Mobil bankacılığımız 15. yılını geride bırakırken, mobil müşteri sayımız 12,6 milyona ulaştı. Mobil bankacılık işlem adetlerimiz de pandemi koşullarının etkisiyle yüzde 100 arttı ve artmaya devam ediyor. Ulaşılan bu sayıların etkin işlenmesi, müşteriye değer yaratan çözümler sunulması, müşteri deneyimi ve müşterinin finansal sağlığı en temel önceliğimiz. Bu önceliklerimizi son derece gelişmiş yapay zekâ çözümleriyle destekleyerek, müşterilerimizle uzun vadeli, sağlıklı ve kalıcı ilişki yaratmaya odaklanıyoruz. Bankamızın önümüzdeki dönemde de en önemli sermayelerinden biri bu yaygın ve etkin yapı olacak. Bu süreçte çok büyük emek ve katkısı olan çalışma arkadaşlarımla birlikte bize bu yolculukta iştirak eden, bizi destekleyen ve güvenen, başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.”