Google'dan Deepfake görsellerine savaş açtı: Merakla beklenen detay ortaya çıkıyor!

Google'dan Deepfake görsellerine savaş açtı: Merakla beklenen detay ortaya çıkıyor!

Ünlü arama motoru Google, deepfake görsellere çelmeyi takıyor. Bundan böyle merak edilen detay görülebilecek. İşte ayrıntılar...

Milyarlarca kullanıcıya hizmet veren teknoloji devi Google, deepfake görseller için beklenen hamleyi yapmaya hazırlanıyor.

Google, Android, Arama ve Play Mağazası’nda yaptığı güncellemelerle deepfake görsellerin kaynağını tespit etmeyi ve şikâyet etmeyi kolaylaştırdı.

Play Mağazası’nda artık yapay zekâ ile metin veya görsel üreten uygulamaların, kullanıcıların ofansif içerikleri bildirebileceği bir mekanizma sunması gerekiyor. Google, daha önce de kullanıcıların ürettiği içerikler için benzer kurallar getirmişti, şimdi ise yapay zekâ ürünleri de bu kurallara dahil edildi.

GERÇEKLİĞİ TESPİT EDİLEBİLİYOR

Arama’da ise “Bu görsel hakkında” adlı yeni bir özellik devreye girdi. Bu özellik sayesinde bir görselin hangi sitelerde kullanıldığını, ilk olarak nerede yayınlandığını, doğrulama durumunu ve meta verilerini görebiliyorsunuz. Böylece görselin gerçek mi yoksa yapay zekâ ile mi oluşturulduğunu anlayabiliyorsunuz.

NASIL KULLANILIR?

Bu özelliği kullanmak için yapmanız gereken şey çok basit. Bir görseli seçtikten sonra alt kısımdaki üç noktalı simgeye dokunun ve “Bu görsel hakkında” seçeneğini seçin. Sonrasında karşınıza çıkan ekranda görselin geçmişi ile ilgili bilgileri bulabilirsiniz.

DEEPFAKE NEDİR?

Deepfake birçok kritik özelliğe sahip. Örneğin; Polat Alemdar’ın Balenciaga giydiği video, deepfake adı verilen bir teknoloji ile yapılmıştı. Deepfake, yapay zekâ kullanarak bir kişinin yüzünü veya sesini başka bir kişiye benzetmeye yarayan bir yöntemdir. Bu yöntem sadece eğlence amaçlı değil, aynı zamanda yanlış bilgi ve manipülasyon amaçlı da kullanılabiliyor.

İlgili Haberler