EKONOMİK KRİZİNSANLARI RUH HASTASI HALİNE GETİRDİ
Bir araştırmaya göre, Türkiye'deki artan yaşam maliyeti vatandaşların ruh sağlığını olumsuz etkiliyor. Uzmanlar, bu baskının yakın gelecekte değişmeyeceğini tahmin ediyor.
Bayer Türkiye, tüketici sağlığı alanındaki güncel bilgilerini tüm sektörlerle paylaştı. İnsanların sağlık gündeminde öncelik verdiği konuları anlamak ve sağlıkla ilgili endişeleri ele almak amacıyla yayınlanan "Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri" sonuçlarına göre, 2024 ve sonrası için yol haritasına katkı sağlamayı hedefliyor. Bu iç görülere göre, en dikkat çekici konu zihin sağlığı oldu.
Bayer Tüketici Sağlığı Türkiye Pazarlama Direktörü Tuna Demiralp, sağlığın artık sadece tıbbi tartışmaların değil günlük yaşamın da odak noktası haline geldiğini belirtti. Bu nedenle, markaların insanların sağlık gündemini anlayarak beklentilere cevap vermenin öneminin her geçen gün arttığını vurguladı.
"Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi" çalışmasında, zihin sağlığı endişesinin dünya genelinde kanser endişesinin önüne geçtiği ortaya kondu. Türkiye'de ise sıralamada farklılıklar gözlemlendi. Kanser ilk sırada yer alırken, stres ikinci sırayı aldı. Finansal gelişmeler ise zihin sağlığı ve stresin üst sıralarda yer almasında etkili oldu.
Bu veriler, ekonomik faktörlerin dünya genelinde ve Türkiye'de insanlarda benzer endişelere yol açtığını gösteriyor.
KENDİMİZİ KORUYALIM!
Bayer Tüketici Sağlığı Türkiye Pazarlama Direktörü Tuna Demiralp konuşmasına şöyle devam etti: ‘Bireysel ve toplumsal gündemlerimizin odak noktası haline gelen "sağlık", artık sadece tıbbi bir terim değil, daha derin anlamlar taşıyor. Bir Yaşam Bilimleri Şirketi olarak, bu konuya büyük önem veriyoruz. İnsanların sağlık gündemlerinde öne çıkan konuları gözlemlemek, sağlık endişelerini anlamak ve topluma destek olmak için çalışmalar yapıyoruz. Bu yıl paylaştığımız "Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri" analizi, önemli bilgiler içeren bir kaynak niteliğinde. Hem bireylere ve topluma rehberlik edebilecek hem de farklı sektörlerin iş yapış şekillerine ve hedeflerine olumlu etkiler sağlayabilecek veriler sunuyoruz. Paylaştığımız iç görüleri, inovasyondan tüketici deneyimine kadar birçok alana uyarlamak mümkün.
Ipsos Müşteri Yönetimi Kıdemli Direktörü Özlem Tekintaş Aydın ise Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi’ne ilişkin şunları söyledi: “Raporumuza baktığımızda, belirsizliklerin, ekonomik ve çevresel endişelerin, insanların zihinsel sağlığını koruyabilme kabiliyetini etkilediğini görüyoruz. Yakın gelecekte bu baskıların azalması beklenmiyor. Ancak, toplumdaki, işteki veya aile içindeki rollerimizi düşündüğümüzde, bu baskıların yarattığı etkilerin farkında olarak hareket etmemiz ve sağlığı bütünsel olarak korumaya odaklanmamız önemlidir. Bugün ve gelecekte, bu farkındalığa daha fazla ihtiyaç duyacağız.’