Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği'nin verilerine göre, 1 Eylül 2023'te başlayıp 15 Nisan 2024'te sona eren avlanma sezonunda Türkiye'nin hamsi ihracatı önemli bir artış gösterdi. Geçen sezonda 7 milyon 135 bin 114 dolar olarak kaydedilen hamsi ihracatı, bu sezon yüzde 33'lük bir artışla 9 milyon 477 bin 178 dolara ulaştı. İhracat miktarı da aynı dönemde yüzde 101 artarak 2 bin 745 ton olarak gerçekleşti.
İklimsel etkenlerin rekolte üzerinde olumsuz etkileri olmasına rağmen, ihracat sezonunun artışla kapanması dikkat çekiyor. Bu sezon hamsiye en fazla talep Belçika, Fransa ve Almanya'dan geldi. Belçika'ya 2 milyon 656 bin 825 dolarlık, Fransa'ya 2 milyon 500 bin 177 dolarlık ve ABD'ye 1 milyon 206 bin 710 dolarlık hamsi ihraç edildi.
Geçen sezonun aksine, bu dönemde Yunanistan ve Dubai gibi ülkelere de hamsi satışı gerçekleştirildi. Bu durum, Türkiye'nin hamsi ihracatında pazar çeşitliliğini artırarak sektördeki büyümeyi destekliyor.
"HAMSİ İHRACATIMIZ DAHA ÇOK ÜRÜN REKOLTESİNE BAĞLI GELİŞİYOR"
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Kalyoncu, AA muhabirine, sezonda hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi nedeniyle hamsi avının istenilen seviyede gerçekleşmediğini söyledi. Buna rağmen hamsi ihracatında yüksek oranlı artış yaşandığını belirten Kalyoncu, hamsinin işlenerek yüksek katma değerli ürün haline getirilmesinin ihracat artışının en önemli nedeni olduğuna dikkati çekti.
Kalyoncu, "Hamsi ihracatımız daha çok ürün rekoltesine bağlı gelişiyor. Dolayısıyla tamamıyla hava şartlarına bağlı gelişme gösteren hamsi ihracatında, ihracat performansının geliştirilmesinde en önemli katkı hamsinin daha çok işlenmiş ürün olarak ihraç edilmesiyle sağlanabilecektir." dedi.