Çinli teknoloji şirketi Xiaomi, elektrikli otomobil pazarına hızlı bir giriş yaparak yeni SU7 modeliyle dikkatleri üzerine topladı. Mart ayında ön siparişe sunulan bu otomobil, ilk günde 100 bin sipariş alarak büyük bir başarı elde etti. Ancak bu başarı, şirketin mali durumuna olumlu bir katkı sağlamadı.
Yıllık raporlara göre, Xiaomi yılın ikinci çeyreğinde elektrikli otomobil faaliyetlerinden 252 milyon dolar zarar etti. SU7 modeli, 30 bin dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunulmuş olsa da, her satıştan yaklaşık 9.200 dolarlık bir zarar ediliyor.
Şirketin üst düzey yöneticileri, bu mali kayıpların uzun vadede stratejik başarılar elde etme yolunda kabul edilebilir olduğunu belirtiyor. Xiaomi, elektrikli otomobil sektöründe kalıcı bir oyuncu olma hedefini, bu zorluklara rağmen sürdürmeye kararlı.
Xiaomi, 2024’ün ikinci çeyreğinde toplam 27.307 SU7 teslimatı gerçekleştirdi ancak bu, şirketin 252 milyon dolarlık bir zarar yaşamasını engelleyemedi.
Şirket yetkilileri, bu kayıplara rağmen elektrikli otomobil pazarından vazgeçmeyeceklerini ve yatırımlarına devam edeceklerini vurguladı. Xiaomi'nin kurucusu Lei Jun, SU7'nin zararına satıldığını daha önce dile getirmişti ve bir Xiaomi sözcüsü, yatırım maliyetlerinin yüksek olduğunu kabul ederken, maliyetleri düşürmek için çalışmaların sürdüğünü belirtti.
Xiaomi, uzun vadeli bir strateji izleyerek, başlangıçta zarar etmenin gelecekteki başarılar için gerekli olduğunu düşünüyor. Şirket, SU7 modeliyle otonom sürüş teknolojisine yöneliyor ve bu alanda Tesla ile rekabet etmeyi hedefliyor. Xiaomi, SU7'yi ortalama bir Çinli tüketicinin bütçesine uygun fiyatlarla sunmayı planlıyor.
İkinci çeyrekte ve Temmuz ayında 13.000 ek SU7 satışı gerçekleştiren Xiaomi, bu modelde otonom sürüş, kendi kendine park etme ve sesle kontrol edilebilen yapay zeka asistanı gibi özellikleri sunmayı planlıyor. Bu yeni özelliklerin tamamının bu ay içinde teslim edilmesi bekleniyor.