İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü'nün verilerine göre, 2023 yılında şehirde faaliyet gösteren 19.890 taksi, 48.019 şoför tarafından hizmet verdi. Ancak, taksicilerle yaşanan sorunlar giderek arttı ve bu süre zarfında "yol ve yolcu seçme", "trafik kuralı ihlali" ve "fazla ücret alınması" gibi nedenlerle toplamda 71.958 şikayet kaydedildi.
Karar'ın haberine göre, İstanbul'da yaşayan ve sık sık taksilerle karşılaşan vatandaşlar, şikayetlerini iletmek ve çözüm bulmak adına İBB Çözüm Merkezi'ni tercih etti. 153 Çözüm Merkezi, telefon hattı, mobil uygulama, WhatsApp hattı ve internet sitesi aracılığıyla taksicilerle ilgili binlerce şikayeti kayda aldı.
Şikayetlerin detayları incelendiğinde, 39.421'inin yol ve yolcu seçme konusuyla ilgili olduğu belirlendi. Trafik kurallarının ihlali, fazla ücret talepleri, kaba davranışlar ve diğer nedenlerle toplam 71.958 şikayet tespit edildi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekipleri, yapılan denetimlerde 70 binden fazla taksiyi kontrol etti. En çok yaptırımın uygulandığı konu yanlış park etme olurken, toplamda 58.681/5 sürücüye çeşitli yaptırımlar uygulandı. Trafik kurallarının ihlali, emniyet kemeri takılmaması, kayıtsız şoför çalıştırılması gibi nedenlerle ise toplamda 12 bin 190 yaptırım uygulandı.
İlgili Haberler