LGS'ye girecek öğrencilere tavsiye! 5 dakika taktiği nedir?

LGS'ye girecek öğrencilere tavsiye! 5 dakika taktiği nedir?

Bahçeşehir Koleji Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) Direktörü Sibel Durak LGS bir ay kala öğrencilere başarı şanslarını artırmak için 5 dakika daha önerdi.

2 Haziran'da gerçekleştirilecek Liselere Geçiş Sınavı'na yönelik süre azaldıkça öğrenciler ve veliler arasındaki stresin arttığına dikkat çeken Durak sınavın zorluğu nedeniyle sadece her 100 öğrenciden 20'sinin bir okula yerleşebileceğini belirtti.

Özellikle Anadolu, Fen veya Sosyal Bilimler Liseleri gibi hedeflenen okullara yerleşme oranının yüzde 12'ye kadar düştüğüne işaret etti.

lgsye-girecek-ogrencilere-oneri-5-dak-48127.jpg

Durak, başarıyı artırmak için soru çözme düzeni, konu tekrarı ve eksik veya anlaşılmayan konuların sistematik bir şekilde çalışılması gerektiğini vurguladı.

Son bir ayda eksiklikler üzerinde yoğunlaşarak, planlı ve verimli bir çalışma süreciyle sonuca yaklaşmanın önemine değinen Durak, aksi takdirde emeğin boşa gidebileceğine dikkat çekti. Özellikle sınavın sonuna yaklaşırken fiziksel ve psikolojik yorgunluk yaşanabileceğini belirterek, bu sürecin iyi yönetilmesi gerektiğini söyledi.

Matematik dersinin sınavda belirleyici olacağını ifade eden Durak, öğrencilerin tüm derslerden en iyi neti çıkarmayı hedeflemesi gerektiğini dile getirdi.

Sınav başarısını etkileyen faktörler arasında sınav heyecanının yönetilmesi, motivasyonun korunması ve test tekniklerinin bilinip uygulanması gerektiğini belirten Durak, düzenli çalışma sisteminin sınav gününe kadar devam ettirilmesi gerektiğini vurguladı.

Liselere Geçiş Sınavı'na gireceklere taktikler! - Son Dakika Eğitim Haberleri | Cumhuriyet

Durak, öğrencilere beş öneride bulundu:

Sınav kurallarına ve hazırlığa uygun olarak vücut saatini ayarlamak,

Zaman yönetimi için alarm kurarak deneme sınavları yapmak,

Sağlık ve zindelik için düzenli egzersiz yapmak ve uyku düzenine dikkat etmek,

Olumsuz düşüncelerle başa çıkmak için pozitif dil kullanmak,

'5 Tane Daha Tekniği'ni kullanarak ders çalışma süresini artırmak.