Türkiye''nin en büyük şirketlerinden Sabancı Holding bünyesinde faaliyetlerine devam eden Akbank, geçtiğimiz yıl 48 saati aşan süre ile yaşadığı kesinti sonrası büyük bir kriz yönetimi mücadelesi vermişti.
Söz konusu süre zarfında yalnızca internet ve mobil şubeler değil, kartlı alışveriş ve ATM işlemleri de yapılamamış ve banka krizin ardından çok sayıda müşteri kaybı yaşamıştı. Sürecin yol açtığı hasarı toplamak için çok sayıda kampanyaya imza atan Akbank, şimdi de veri ihlali sorunu ile karşı karşıya.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun ihlaline yönelik suçlamalara muhatap olan banka, 27.08.2022 ile 18.10.2022 tarihleri arasında hesap açılışı gerçekleştirilen bazı müşterilere ait elektronik hesap cüzdanlarının, bu müşteriler yerine yanlışlıkla yine Akbank müşterisi olan 20 adet tüzel kişi müşteriye (her birine farklı sayılarda) gönderildiğini açıklamıştı.
Yapılan hatalı işlemlerden etkilenen müşteri sayısı ise 5.847 olarak açıklandı.
HANGİ BİLGİLER PAYLAŞILDI?
İhlalden etkilenen yeni müşterilerin; kimlik, müşteri işlem ve finans kategorileri dahilinde; ad ve soyad, TC kimlik numarası, müşteri no, vergi dairesi, bireysel bankacılık hizmet sözleşmesi numarası ve tarihi, hesap numarası, şube adı, döviz kodu, IBAN, ürün adı, faiz oranı, açılış ve vade tarihi ile hesap açılış tutarı gibi bilgileri yanlış kişiler ile paylaşılırken, İhlalden etkilenen ilgili kişilerin akbank.com internet sitesi ve 4442525 telefon numarasından bilgi alabileceği
bilgilerine yer verilmiştir.
İlgili Haberler