Neşet Gündüz, market, manav ve pazarlarda iştah açıcı görünen ancak satın alındıktan sonra evde dilimlendiğinde renksiz ve tatsız çıkan olgunlaşmamış 'kelek' karpuz ve kavunun, ayıplı ürün kategorisinde bulunduğunu ifade etti. Tüketicinin mahkemeye şikayeti durumunda 20 bin TL tazminat alınabileceğini söyledi.
ŞİKAYETLER ARTINCA AYIPLI ÜRÜN STATÜSÜNE GİRDİ
Yaz meyveleri, havaların ısınmasıyla birlikte market, manav ve pazarlarda yerini aldı. Özellikle karpuz ve kavun gibi sofraların vazgeçilmez meyveleri, iştah açıcı görünümleriyle dikkat çekiyor. Son dönemde, taze ve olgun görünen bu meyvelerin evde dilimlendiğinde renksiz ve tatsız çıkmasıyla ilgili şikayetler arttı.
TÜKETİCİ PARA TALEP EDEBİLECEK
Neşet Gündüz, olgunlaşmamış karpuz ve kavunun 'ayıplı ürün' statüsünde olduğunu ve bu nedenle tüketicilerin satıcıdan ürün değişimi veya para iadesi talep edebileceğini belirtti.
20 BİN TL TAZMİNAT HAKKI
Gündüz, bozulma belirtisi gösteren meyve ve sebzelerin de ayıplı ürün sayıldığını vurgulayarak, "Olgunlaşmamış meyve veya sebzeler pazarda ve marketlerde satışa sunulmamalı. Eğer karpuz kesildiğinde olgunlaşmamış olduğu görülürse, tüketici bu durumu satıcıya bildirip, para iadesi ya da ürün değişimi talep edebilir.
Tüketici, ürünün fotoğrafını çekip satıcıya bildirmeli. Manav veya pazar yerinde satıcı kabul etmezse, zabıta ile tutanak tutularak kurumlara şikayet edilebilir. Tüketici hakem heyetine başvurup, icra mahkemesine dilekçe verilebilir. Mahkeme sonucunda tüketici yaklaşık 20 bin lira maddi ve manevi tazminat kazanabilir. Alışveriş fişi, tezgah ve olgunlaşmamış ürünün fotoğrafı delil olarak kullanılır." dedi.