ZİNCİR MARKETLERDE CASUS MARKAJI!
Marketlerde satışta olan gıda ürünlerinde fahiş fiyat ve stokçuluğun önüne geçmek için denetimler devam ediyor.
Maliye Bakanı Nebati dün yaptığı açıklamasında bu kapsamda 40 bin işletmenin denetlendiği bilgisini paylaştı. Bir yandan denetimler sürerken, vatandaşın alım gücünün de düşmesi marketleri iyiden iyiye zor duruma soktu. Birçok market zincirinde sepet hacminin yüzde 40 civarında düştüğü tahmin ediliyor.
Bu dönemde tüketici, makarna, bakliyat gibi görece daha ucuz ürünlere yöneldi. Öte yandan, günde 2-3 kez değişen fiyat etiketlerine karşı da marketleri yakın markaja alıyor, ucuz ürün neredeyse o markete gidiyor. Ucuzluğun bu kadar önemli olduğu bir dönemde, marketlerin de en çok korktuğu konuların başında, ‘alışverişçinin intikamı’ geliyor.
CEZA KORKUSUNA
Bazı market yöneticileri, ‘Rakiplerdeki fiyatları takip etmezsek, adımız pahalıya çıkıyor. En büyük korkumuz alışverişçinin bizi cezalandırması’ diyerek, bugünlerde daha da artan fiyat rekabetine karşı, atağa kalkmış durumda. Marketler, fiyatları takip etmek için rakiplerinin mağazalarına gizlice eleman yolluyorlar. Eskiden rakip marketlere haftada 1-2 kez gönderilen bu elemanlar artık her gün, bazen de günde 2 kez fiyat tespiti yapıyorlar. Birer casus gibi, ürünün fiyatını not alan ve hatta fark edilmemek için gerekirse ürün de satın alan bu elemanlar, bazen de fark edildiklerinde marketten dışarı atılıyorlar.
‘MÜŞTERİ KAYBETMEK İSTEMİYORUZ’
Dünya Gazetesi’nden alınan habere göre, Karadeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren 245 market şubesini temsil eden Karadeniz PERDER’in Başkanı ve aynı zamanda 12 şubelik Kalafatlar Marketleri’nin sahibi Osman Kalafat, “Rakipleri takip etmek zorundayız. Eleman gönderiyoruz, fiyatları öğreniyoruz, gerekirse ürün alıyoruz. Yerel zincirler arasında bu konuda bir dayanışma da var. Herkes birbirinin elemanını tanıyor, biliyor. Zaten piyasa fiyatı da böyle oluşuyor” dedi.
Enflasyonun bu kadar yüksek olmadığı dönemlerde de bu fiyat incelemelerinin yapıldığını, ancak bugün gelinen noktada, etiketlerin günde 2-3 kez değiştiğini vurgulayan Kalafat, “Bu değişimleri kontrol etmek zorundayız. Rakipte ucuz bizde pahalıysa, adımız pahalıya çıkıyor. Müşteri kaybetmek istemiyoruz ama kâr marjlarımız çok düşük. Hatta genel giderlerini bile karşılayamayan zincirler var” ifadesini kullandı.