Meta, Avrupa Birliği (AB) veri koruma otoriteleriyle yaptığı görüşmelerin ardından, Facebook ve Instagram için reklamsız abonelik ücretlerini düşüreceğini duyurdu.
Meta'nın avukatı Timothy Lamb, Avrupa Komisyonu'nda düzenlenen bir çalıştayda yaptığı açıklamada, Meta'nın kullanıcıların kişisel verilerinin nasıl kullanıldığına ilişkin AB'nin yürüttüğü soruşturmayı sonlandırmak amacıyla reklamsız abonelik modelinin fiyatını azaltacağını belirtti.
Meta, Facebook ve Instagram için aylık reklamsız abonelik ücretini tek bir hesap için 9,99 avrodan 5,99 avroya indirmeyi teklif etti. Her ek hesap için ise 4 avro ücret alınacağını açıkladı.
Lamb, "Bu, bu tür hizmetler için bir kullanıcının ödemesi gereken makul aralığın açık ara en alt sınırıdır. Bu teklifin ciddi bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum. Ancak, şu anda düzenleyici belirsizlik devam ediyor ve bunun hızla çözülmesi gerekiyor." dedi.
Meta'nın sunduğu bu teklif, reklamsız abonelik modeli ve veri kullanımıyla ilgili Avrupa'daki düzenleyicilerin yürüttüğü soruşturmayla paralellik gösteriyor. Lamb, Meta'nın bu teklifinin süreci hızlandırmak ve düzenleyicileri tatmin etmek amacıyla yapıldığını vurguladı.
Öte yandan, Kasım 2203'te çeşitli Avrupa ülkelerinden 45 tüketici derneğinin çatı kuruluşu olan Brüksel merkezli Avrupa Tüketici Birliği (BEUC), Meta'nın haksız ödeme veya rıza modeline karşı resmi şikayette bulunmuştu.
Meta, AB'deki daha sıkı düzenlemelere yanıt olarak reklam geliri kaybını hafifletmek amacıyla abonelik modellerini başlatmıştı.