Şirketinin ismini Meta olarak değiştiren Zuckerberg, geleceğin sanal evrende geçeceğini düşünüyor. Özellikle yeni neslin ilgisini çeken Metaverse''in yakın bir gelecekte milyarlarca kullanıcıya ulaşması bekleniyor.
Dijital içerik satın alımının şirket için büyük bir gelir kapısı olduğundan bahseden Zuckerberg, Meta’nın gerçeklik laboratuvarının gelişmesi için bunun büyük bir koz olduğunu vurguladı. Şu ana kadar milyarlarca dolar harcanan AR ve VR laboratuvarı, satın alımlarla daha da güçlenecek.
2030 YILINA İŞARET ETTİ
Bu konu üzerinde tekrar duran Zuckerberg; modern akılı telefonların, tabletlerin ve bilgisayarların Metaverse’e erişmek için yeterli olduğunu yineledi. Şirketin, 2030 yılında 1 milyar Metaverse kullanıcısı göreceğimizi söylemesinin arkasında bu açıklama yer alıyor.
Meta şu anda içerik üreticilerden herhangi bir ücret ya da komisyon almıyor. Bunun amacı, içerik oluşturucularını sanal evrene destek olmaya teşvik etmek. Gerçeklik laboratuvarlarına milyarlarca dolarlık yatırımlar yapılıyor olsa da bunun faturası şimdilik içerik oluşturuculara kesilmiyor.