Türkiye 14 Mayıs ve 28 Mayıs'ta iki kez sandık başına giderek, hem Meclis hem de Cumhurbaşkanlığı için oy kullandı.
Seçimlere giderken orantısız güç kullanmakla eleştirilen hükümet, sosyal medyaya da bir o kadar önem verdi.
EN ÇOK CUMHUR İTTİFAKI HARCADI
Bianet'ten Hikmet Adal'ın araştırmasına göre, en çok harcama yapan Cumhur İttifakı kanadı oldu.
Verilere baktığımızda iktidar kanadının en çok harcamayı yaptığını görüyoruz. İlk 5 reklam verenin 4'ü Cumhur İttifakı, 1’i Kemal Kılıçdaroğlu tarafında.
İlk 4 reklam harcaması yani AKP, AKP İstanbul İl Teşkilatı, MHP ve Recep Tayyip Erdoğan hesapları yaklaşık 14 Milyon TL’lik reklam vermişler. Kemal Kılıçdaroğlu ise 2,1 milyon TL. Hemen arkasından Ekrem İmamoğlu geliyor ve 1,2 milyon TL'lik harcama yapmış.
CHP, İYİ Parti, Meral Akşener, Gelecek Partisi ve Ahmet Davutoğlu’nun sayfaları ise META’da hiç reklam harcaması yapmamış. Bu kurumlar harcamalarını Facebook ve Instagram'da yapmamayı tercih etmiş olabilirler. Belki başka mecralarda çok büyük bütçeler harcadılar. Bilemiyoruz.
BİLGE YILMAZ TEK BAŞINA YARIM MİLYON LİRA HARCADI
Siyasi parti liderleri ve Cumhurbaşkanı adaylarının yanı sıra bazı siyasetçilerin de sosyal medyaya ağırlık verdiği görüldü.
Bu konuda öne çıkan isimlerden birisi de İYİ Parti Ekonomi Politikaları Başkanı Bilge Yılmaz olurken, Yılmaz'ın tek başına sosyal medya için neredeyse 600 bin lira harcadığı ortaya çıktı.