McDonald's, 2023'ün son çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, McDonald's'ın geliri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8 artarak 6,41 milyar dolara yükseldi. Ancak, piyasa beklentilerinin altında kalan gelir, 6,45 milyar dolar olarak tahmin edilmişti.
Orta Doğu'daki çatışmaların etkisiyle McDonald's'ın bölgedeki satışlarında yalnızca yüzde 0,7'lik bir artış yaşandığı belirtildi. McDonald's'ın net karı ise önceki yıla kıyasla yüzde 7 artışla 2,04 milyar dolara çıktı. Hisse başına net karı ise 2,80 dolara ulaştı.
McDonald's CEO'su Chris Kempczinski, geçen ay yaptığı açıklamada, Orta Doğu'daki ve diğer pazarlardaki satışlarını etkileyen "yanlış bilgiler" nedeniyle şirketin önemli ölçüde etkilendiğini belirtmişti.
ABD'nin Gazze'ye yönelik saldırılarını destekleyen uluslararası firmalar arasında McDonald's ve Starbucks gibi markalar yer alıyor. McDonald's İsrail'in, İsrail askerlerine ücretsiz yemek sağlama taahhüdü de geniş tepki toplamıştı.
Starbucks da Orta Doğu'daki çatışmaların etkisiyle satış beklentilerini düşürmüştü. Şirketin geliri, piyasa beklentilerinin altında kalarak karşılaştığı "karşı rüzgarlarla" mücadele ettiğini gösterdi.
Orta Doğu'daki çatışmaların yanı sıra Çin'deki rakiplerin artan indirimleri de Starbucks'ı olumsuz etkiledi. Starbucks CEO'su Laxman Narasimhan, şirketin bu zorluklarla başa çıkmak için çaba gösterdiğini vurguladı.