Pazarlama Stratejisiyle Barbie Birinci Oldu
Barbie, çıkışının üzerinden haftalar geçmesine rağmen gişede zirvede yer almaya devam ediyor. Greta Gerwig imzalı yapım, Warner Bros.'un en başarılı filmi olmayı başardı. Christopher Nolan'ın "Kara Şövalye"sini geçerek şirketin en çok izlenen filmi olarak sinema tarihine geçti.
Margot Robbie ve Ryan Gosling'in başrollerinni paylaştığı film, yönetmen Greta Gerwig'i de tüm zamanların en yüksek hasılatını elde eden kadın yönetmen kategorisine soktu.
Warner Bros. filminin pazarlama stratejisine 150 milyon dolar harcadı. Bu rakam, filmin kendi prodüksiyon bütçesinden bile daha yüksekti.
"Barbie", aynı gün vizyona girdiği yine Christopher Nolan imzalı "Oppenheimer" filmiyle de gişe rekabetinden galip geldi.
"Barbie", Nolan'ın Batman üçlemesinin ikinci filmi olan "Kara Şövalye"yi (Kara Şövalye) geçerek, Warner Bros. tarihinde ABD gişesinde en çok hasılat yapan film oldu. "Barbie"nin Amerika gişesindeki toplam kazancı 537 milyon dolara ulaştı. "Kara Şövalye" ise toplamda 536 milyon dolar hasılat elde etmişti.
21 Temmuz'da vizyona gören "Barbie", ABD'de 155 milyon dolarlık açılış hasılatı toplayarak, beklentilerin üstünde bir başlangıç yaptı. Film, dört hafta sonu üst üste gişenin lideri olmayı başardı.
Dünya çapında 1 milyar 197 milyon doların üstünde kazanç elde eden "Barbie", "The Super Mario Bros. Movie" ile birlikte 2023 yılında bir milyar dolar barajını aşan ikinci film oldu.
Son olarak Barbie’nin tüm zamanların en çok hasılat elde eden filmler arasında şu anda 25’inci sırada olduğunu belirtelim. En büyük rakibi Oppenheimer ise 650 milyon dolar ile bu listede 163’üncü sırada bulunuyor.