Peugeot Türkiye, büyüme hamlesinin meyvelerini toplamaya devam ediyor. 2023'te 78,632 adetlik satışla kendi rekorunu kıran Peugeot, geçen yıla göre satışlarını %141 artırdı. Bu başarıyla Türkiye, en çok Peugeot satılan ülkeler arasında İspanya'nın önüne geçti. Bakın Türkiye kaçıncı sırada kendine yer buldu...
2008 VE RİFTER SEGMENTLERİNDE LİDER
Peugeot Türkiye, 2023 yılında gerçekleştirdiği satış performansıyla toplam pazarda yüzde 6,4'lük bir pay elde ederek en çok tercih edilen 5. marka olma başarısını elde etti. Bu önemli başarı, 2022'deki yüzde 4,2'lik pazar payından önemli bir artışı temsil ediyor. Peugeot Türkiye'nin iddialı SUV modelleri olan 2008, 3008, 408 ve 5008, toplamda 48,201 adetlik satışa ulaşarak markayı zirveye taşıdı.
Peugeot 3008, 2023'te 18,048 adetlik satışıyla markanın en çok tercih edilen modeli oldu. 2008 ise 18,005 adetlik satışıyla segmentinin lideri olarak öne çıktı. 5008, beğeni kazanmaya devam ederken, en yeni SUV modeli olan 408 ise bir yıl içinde 9,729 adetlik satışa ulaştı.
Peugeot Türkiye'nin SUV başarısı sadece binek araçlarla sınırlı kalmadı; aynı zamanda hafif ticari araç pazarında da etkili oldu. Rifter modeli, 2023 yılında 11,086 adetlik satışla kendi sınıfında açık ara lider oldu. Toplam hafif ticari araç satışlarıyla birlikte Peugeot, Türkiye hafif ticari araç pazarının en çok tercih edilen 3. markası oldu, toplamda 20,083 adetlik satışa ulaştı.
SATILAN HER 10 SUV’DAN BİRİ PEUGEOT...
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, 2023'ü "başarılı bir yıl" olarak değerlendirerek, "Türkiye pazarındaki büyüme ivmemiz kesintisiz bir şekilde devam ediyor. 2023 yılında gerçekleştirdiğimiz 78,632 adetlik satışla 5. sırayı elde ettik. Bu rakam, bir önceki yıla göre yaklaşık olarak 2,5 katına çıkarak önemli bir büyüme gösteriyor." dedi.
Reyhanoğlu, markanın Türkiye'deki yükselişinin globalde takip edildiğini belirterek, "Yıl sonunda elde ettiğimiz rekor seviyedeki satış performansıyla İspanya'yı geride bırakmayı başardık. Türkiye, dünya genelinde 147 ülke arasında Peugeot satışlarında 4. sıraya yükseldi." şeklinde konuştu. En çok satılan modellerin ise 3008 ve 2008 olduğunu vurguladı.
Reyhanoğlu sözlerine şöyle devam etti:
'SUV modellerimizle pazarda öne çıkan bir marka olmanın gururunu yaşıyoruz. 408 modelimiz, mart ayında pazara sunulmasına rağmen yaklaşık 10 bin adetlik satışa ulaşarak önemli bir başarı elde etti ve markamıza önemli katkılarda bulundu. 2023 yılında gerçekleştirdiğimiz 9,729 adetlik yeni 408 satışıyla, bu çarpıcı Peugeot modelinin dünya genelinde en çok tercih edilen ülke olma onurunu yaşadık. Aynı zamanda, Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından düzenlenen 'Türkiye’de Yılın Otomobili' yarışmasında 'Yılın Tasarımı' kategorisinin galibi oldu. Dünya genelinde kazandığımız birçok ödül arasında bu ödül, özel bir yere sahiptir.
Ürün gamımızın başarısı sadece ödüllerle sınırlı kalmıyor; ODMD Satış ve İletişim Ödülleri 2023 Gladyatörleri’nde 'Yılın Entegre İletişim Kampanyası' kategorisinde 'Peugeot 408 - Her Açıdan Göz Alıcı' ile ödül kazandık. Toplamda dört iddialı SUV modelimizle SUV pazarında elde ettiğimiz yüzde 9,8'lik pazar payı, Türkiye’de satılan 10 SUV aracından birinin Peugeot olduğunu gösteriyor.
2024'te, güncellenen modellerimizle SUV pazarındaki başarı ve iddiamızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, bu yılın elektrikli modellerimizin öne çıktığı bir yıl olacağını da belirtmek isteriz.'