2024 yılında Etiyopya'da otomobil üretiminde büyük bir değişim yaşandı. Daha önce 2017 yılında durdurulan Tofaş Şahin üretimi, ülkenin değişen ihtiyaçları ve piyasa talepleri doğrultusunda yeniden başlatıldı. Bu gelişme, Etiyopya'daki otomobil piyasasına heyecan getirdi ve Türkiye'nin nostaljik otomobillerine olan ilgiyi canlandırdı.
Yeniden başlatılan üretim, Etiyopya'da kurulan montaj fabrikasında gerçekleşiyor. Üretim haklarını alan markalar, araçları yeni isimler ve logolarla piyasaya sürüyor. Örneğin, Etiyopya'da bu ikonik otomobiller Holland Docc adı altında satışa sunuluyor. Yıllarca Türkiye'de ikonik bir statü kazanmış olan Tofaş ve Şahin modelleri, bu sayede Etiyopya'da yeni bir kimlikle yaşamlarına devam ediyor.
Yeniden başlayan üretim, Etiyopya'da uygun fiyatlı olması nedeniyle büyük bir talep ile karşılaştı. Özellikle ilk parti araçlar, aynı gün içinde tükendi ve bu durum üretimin ne kadar önemli ve istekli bir kitleye hitap ettiğini gösterdi. Bu hareketlilik, Etiyopya'da otomobil sektörünün yeniden canlanmasına yardımcı oldu.
Türkiye'de ise Tofaş ve Şahin türü otomobillerin nadir ve orijinal halleri, koleksiyoncular arasında milyonlarca liraya alıcı bulabilecek kadar değerli. Etiyopya'daki üretimin yeniden başlaması, Türkiye'de bu otomobilleri özleyen kişi ve şirketler için de ithalatın kapılarını açtı.
2024 MODEL TOFAŞ NE KADAR?
2024 yılında yeniden piyasaya sürülen Tofaş, nostaljik tasarımını koruyarak ve modern dokunuşlarla geliştirilerek otomobil tutkunlarının beğenisine sunuldu. İlk seriler, 13 bin dolar fiyatla piyasaya sürüldü ve bu yaklaşık 425 bin TL'ye denk geliyor. Ancak ithalat yapılması durumunda ek nakliye ve gümrük masraflarının göz önünde bulundurulması gerekiyor.
Teknik Özellikler:
Güç: 80 beygir / 5500 devir/dakika
Ağırlık: 950 kg
Azami hız: 180 km/s
Silindir hacmi: 1.581cc
Bagaj kapasitesi: 460 litre
Lastik boyutları: 185/70/R14
Yakıt kapasitesi: 50 litre
0-100 hızlanma: 13.1 saniye
Motor: 4 silindir 8 valf üstten tek egzantrikli motor