Shell, en son enerji geçiş stratejisinde, "Müşteri ihtiyaçlarına cevap vermek adına genişletilmiş elektrikli araç şarjı ve kolaylık teklifleriyle perakende ağımızı geliştiriyoruz" şeklinde ifade etti. Ayrıca, "Toplamda, 2024 ve 2025 yıllarında yılda yaklaşık 500 Shell'e ait tesisin (ortak girişimler dahil) elden çıkarılmasını planlıyoruz" açıklamasında bulundu.
Londra merkezli şirket, müşterilerin artan ihtiyaçlarını karşılamak adına evde şarj etmekten daha fazlasına gereksinim duymaları üzerine odaklanarak kamuya açık şarj cihazlarına yöneleceğini belirtti.
Şu anda 54.000 olan kamuya açık şarj cihazı sayısını on yılın sonuna kadar 200.000'e çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti. Şirket, bu artışı gerçekleştirmek için, mevcut şarj istasyonlarının yarısından fazlasını işlettiği Çin'de ve talebin hızla arttığı Avrupa'da yeni şarj cihazlarını piyasaya sürecek.
Elektrikli araç şarj işi büyüdükçe, Shell %12 veya daha yüksek bir iç getiri oranı bekliyor. Ancak, hangi perakende sitelerinin elden çıkarılacağına dair detaylar henüz paylaşılmadı.
Shell'in üretim, yenilenebilir enerji ve enerji çözümleri iş koluna başkanlık eden Huibert Vigeveno, geçen Haziran ayında yılda 500 saha almanın, Shell tarafından işletilen sahaların yaklaşık %4'üne eşdeğer olduğunu belirtti.
Geçen hafta Shell, enerji geçiş stratejisini güncelleyerek önümüzdeki on yıl için karbon emisyonu azaltma hedeflerini zayıflatırken, 2050 için net sıfır taahhüdüne sadık kaldı.
Ayrıca, petrol kullanımından kaynaklanan müşteri emisyonlarını azaltmak için yeni bir hedef belirledi. Ürünlerin 2021 seviyelerine kıyasla 2030 yılına kadar %15 ila %20 oranında artacağını belirtti.
Firmanın sattığı petrol ürünlerinin çoğunun ulaştırma sektöründe kullanıldığı göz önüne alındığında, Shell bu ürünlerin %20 kadarının, yanmadıkları için müşteri emisyonlarına neden olmayan yağlayıcılar ve kimyasallar gibi enerji dışı maddeler için kullanıldığını tahmin ediyor.