Araba motorunun hararet yaptığını anlamanın yolları neler? İşte araba motorunda hararetin nedenleri ve çözümü

Günümüzde araç kullananların sık sık karşılaştığı problemlerden olan motorun hararet yapması, pek çok farklı sebepten kaynaklanabiliyor. İşte arabanın hararet yaptığının belirtilerini ve böyle bir durumda yapmanız gerekenler...

Özellikle yaz aylarında çokça karşılaşılan bu durum bir otomobil için en tehlikeli ve sinsi arızadır. Gerçekleşen hararet sonrası otomobiliniz size yalnızca bir beş litrelik su masrafı da açabilir. Ancak durum basit değilse motoru komple çöpe atmanız da gerekebilir. İşte arabada hararetin belirtileri...


ARABA MOTORUNUN HARARET YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR?


Her sürücü az bir dikkat ile motorun aşırı ısındığını anlayabilir. Motorun hararet yaptığının en önemli belirtileri şunlardır:

- Eğer hararet göstergesi kırmızı bölgeye giriyor veya çok yaklaştıysa. Ve aşağıdaki gibi bir hararet göstergesi lamba yandıysa:

- Eğer kaputun altından çıkan buhar varsa. Bu durumda basınç çok fazla artacağı için, radyatör kapağından kaynayan suyun buharı düdüklü tencere gibi fazlaca dışarı çıkacaktır.

- Aniden başlayan güç düşüşü olabilir. O an sanki arabayı bir şey tutuyor da ilerleyemiyor gibi olabilirsiniz.

- Eğer hızlanırsanız silindirlerde patlama sesleri meydana gelebilir. Egzozdan veya motordan gelebilir. Motordan geliyorsa conta yanmıştır.

MOTOR NEDEN HARARET YAPAR?

Termostat arızası olabilir veya radyatör tıkanması yaşanmış olabilir. Fan arızaya geçmiş olabilir ve devirdaim pompası arızalanmış olabilir. Kayış kopmuş olabilir. Eğer kayış koparsa pompa durur ve su sirkülasyonu sağlanamaz.

MOTOR HARARET YAPARSA NE YAPMALI?


Öncelikle tüm elektrik çeken donanımları ve özellikle klimayı kapatmalısınız. Göstergede ciddi bir oynama olduysa yüksek ihtimalle elektroniksel bir arıza meydana gelmiş olabilir. Ancak hiç oynama olmuyorsa acil olarak durmalı ve kaputu açmalısınız.

Radyatör önündeki fan dönüyor mu diye bakmalısınız. Eğer dönmüyor ise klimayı açın ve tekrar bakın. Şimdi yine dönmüyor ise motoru durdurun.

İlk olarak fanda fiziksel hasar var mı kontrol edin. Eğer fiziksel hasar görünmüyor ise bulabilirseniz hararet müşirinin soketini çekin. Bu müşir genelde termostat üzerinde olur.

Yarım kontak açın ve soketi çıkarın. Eğer fan çalıştıysa sorun hararet müşirinde demektir. Bu soketi çektikten sonra servise gidebilirsiniz.

ETRAFTA SİYAH TOZ PARÇALARI VE İPLER VARSA DİKKAT

Bunun dışında kayışları kontrol ediyoruz. Kayış tamamen de kopup gidebilir ve siz görsel olarak nerede ne var bilemezsiniz. Ancak eğer etrafta siyah küçük toz parçaları, siyah ipler görüyorsanız kayış gitmiş demektir. Bu durumda yine hemen motoru stop edin ve bir usta çağırın.

BU DURUMDA SAKIN HEMEN KAPAĞI AÇMAYIN!

Ayrıca motorda su var mı yok mu diye bakın. Hatta bu durumda kapağı açamayız. Bunun için bayağı beklemeniz gerekiyor. Bir saat kadar beklemeniz iyi olabilir. Bekledikten sonra havlu veya bir bezle açın ve kapağı açmadan önce hortumları bezle sıkın, eğer çok sertse asla açmayın. Fakat hortumlar boş gibi görünüyorsa araba muhtemelen yolda suyu tamamen bir kaçak sebebiyle boşaltmıştır. Yavaş yavaş bir ustayı çağırmalısınız. Su eklemeniz böyle bir durumda bir şey ifade etmez, su aşağıdan yine boşalacaktır.


Bu durumları yaşamamak için önlem olarak yaz aylarında hemen aracınıza antifriz eklemeli ve öncesinde motor suyunu güzelce temizlemelisiniz.

Hortumlar eski ise değiştirmeli ve v kayışarını değiştirmelisiniz. Lastik havalarını da tamamlatmalısınız.

Otomotiv Haberleri