Son yıllarda ekonomik koşullardaki değişimler nedeniyle akıllı telefon pazarında ciddi bir hareketlilik yaşanıyor. Bu süreçte bazı markalar satışlarda düşüş yaşarken, diğerleri yeni adımlar atarak bu durumu fırsata çevirmeye çalışıyor. Son gelişmelere göre, Çin akıllı telefon pazarında bir ilke tanık olundu.
APPLE, ÇİN'İ FETHETTİ!
Amerika Birleşik Devletleri merkezli Apple, önceden Çin akıllı telefon pazarında liderlik yapmamıştı. Genellikle liderlik sıralamasında Honor, vivo veya Xiaomi gibi markalar öne çıkıyordu. Ancak son verilere göre önemli bir değişim yaşandı.
International Data Corporation (IDC) tarafından paylaşılan verilere göre, 2023 yılında Çin'de toplam akıllı telefon sevkiyatı yüzde 5 oranında düşerek 271,3 milyona geriledi. Apple, yüzde 17.3'lük pazar payı ile ilk kez liderlik pozisyonuna yükseldi. IDC Çin Müşteri Sistemi Araştırması kıdemli araştırma analisti Arthur Guo, bu başarının muazzam olduğunu belirtti.
İkinci sıradaki firma, bir zamanlar Huawei'nin bir parçası olan ancak daha sonra kendi yolunu çizen Honor oldu. Şirketin pazar payı yüzde 17.1 olarak kaydedildi. Üçüncü ve dördüncü sıralarda ise sırasıyla yüzde 16.5 ile vivo ve yüzde 13.2 ile Xiaomi yer aldı.
Son yıllarda, pek çok ülkede akıllı telefon sevkiyatlarında düşüş eğilimi görülüyor. Benzer bir durum, bilgisayar pazarında da gözlemleniyor.
APPLE YASAKLANDI...
Geçtiğimiz yıl ABD'nin Wall Street Journal (WSJ) gazetesi, Çin'deki hükümete bağlı kurum ve kuruluşlarda çalışanlara yönelik bir talimatın olduğunu iddia etti. Bu talimata göre, Apple'ın iPhone model akıllı telefonları ve diğer yabancı markalara ait modellerin iş için kullanılmaması ve iş yerine getirilmemesi gerektiği belirtiliyordu.
Habere göre, Pekin'in uzun süredir bazı kritik kamu kurumlarındaki görevlilerin iPhone kullanımını kısıtladığı ve son talimatın bu uygulamayı daha yaygın hale getirdiği ifade ediliyordu. Bu önlemin, Pekin yönetiminin son dönemde teknolojide dışa bağımlılığı azaltma ve siber güvenliği artırma çabalarının bir parçası olduğu değerlendiriliyordu.
İşte 2023 yılına ilişkin bazı üreticilere ait pazar payı verileri:
1. Apple: Yüzde 17.3 (2022: Yüzde 16.8)
2. Honor: Yüzde 17.1 (2022: Yüzde 18.1)
3. OPPO: Yüzde 16.7 (2022: Yüzde 17.5)
4. vivo: Yüzde 16.5 (2022: Yüzde 18.6)
5.*Xiaomi: Yüzde 13.2 (2022: Yüzde 13.6)
Diğerleri: Yüzde 19.1 (2022: Yüzde 15.3)
Toplam: Yüzde 100 (2022: Yüzde 100)