Otomobil piyasasında dünya genelinde yaşanan çip krizinin etkisi artarak devam ediyor. Otomobil bayilerine giden vatandaşlar eli boş döndü. Mikroçip kriziyle başlayan sıkıntılar hammadde, lojistik, emtia fiyatlarının artmasıyla zirve yaptı. Yaşanan aksaklıklar nedeniyle ne ithal araç Türkiye’ye gelebildi ne de yerli üretici mikroçip bulup Türkiye’de üretebildiği aracını piyasaya sunabildi.
40 BİN ADETTE KALDI
Söz konusu sıkıntılar ekim ayı satış verilerine de yansıdı. Ekim ayında otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 47 azalarak 40 bin adette kaldı. Yerli üretim modelleri satan bayiler kesin olmamakla beraber 2-3 ay sonrayı işaret ediyor.
NORMAL FİYATININ ÜZERİNDE...
İthal modellerin satışını gerçekleştiren bayiler isim yazdırarak şu anda herhangi bir tarih veremeyeceklerini, en iyimser tarihin 2022 bahar ayları olabileceğini söylüyor. Galeriler ellerinde bulunan az sayıda aracı normal fiyatının 10 bin lira ile 50 bin lira üzerinde satmayı teklif ediyor.