2021 yılında Fiat Chrysler ve PSA Peugeot Citroen'in birleşmesiyle Stellantis çatısı altında yeni bir şirket oluşmuştu. Bu birleşmeden bu yana, Stellantis çalışanlarına yıl sonu performanslarına göre prim ödemeleri yapmaktadır. Bugüne kadar hak kazanan çalışanlarına toplamda 6 milyar euro ödeme gerçekleştiren Stellantis, 2023 performanslarından dolayı da 1,9 milyar euro daha dağıtacağını açıkladı.
Yeni markanın elektrikli otomobil üretimine odaklanmasıyla birlikte fabrikalardaki çalışan sayısını ciddi şekilde azaltma kararı almıştı. İçten yanmalı motorlara sahip araçlardan daha basit şekilde üretilebilen elektrikli otomobillerin imalatında çalışacak kişi ihtiyacının azalması sebebiyle Stellantis, 6400 gönüllü çalışanı için çıkış paketleri sunmuştu. Nisan ayında ABD'de 33 bin 500 çalışan ile yolları ayırılmış, Avrupa'da da Stellantis birçok kişiyi işten çıkarmıştı.
ÇOK SAYIDA ÇALIŞANINI GÖZDEN ÇIKARMIŞTI...
Yine de Stellantis, bünyesinde bulunan 14 markayı da hayatta tutma kararlılığını sürdürüyor. Son yıllarda düşüş yaşayan Lancia markası bile yeni Ypsilon modeliyle bir dönüş yapmıştı. Stellantis, bu yıl toplamda 18 farklı elektrikli otomobili piyasaya sürmeyi planlıyor ve 2024 yılına kadar firma, 48 farklı elektrikli araçtan oluşan bir portföy oluşturmayı hedefliyor.
İşten çıkarmaların ardından kalan çalışanlara dağıtılacak 1,9 milyar euro tutarındaki prim miktarından kaç kişinin faydalanacağı henüz net değil. Geçen yıl şirketin neredeyse tüm çalışanlarının (%95'i) bu primlerden yararlandığı biliniyor. Şu anda Stellantis'te 200 binden fazla çalışan bulunuyor ve çalışan başına ortalama olarak 9500 euro civarında bir prim ödenmesi bekleniyor.