Ünlü restoran zinciri Red Lobster, mali sıkıntılar nedeniyle, 21 eyalette bulunan 48 lokasyonunu kapatma kararı aldı. Kapanan restoranların envanteri, online açık artırma yöntemiyle satışa çıkarılacak.
Bir restoran tasfiye yetkilisinin açıklamasına göre, New York ve New Jersey gibi eyaletlerde bulunan düzinelerce Red Lobster restoranı da mali zorluklar sebebiyle faaliyetlerini sonlandıracak.
21 EYALETTE 48 LOKASYON KAPANIYOR
En az 48 Red Lobster lokasyonunun kapatılacağı 21 eyalette. TAGeX Brands, bu kapanışlardan arta kalan mutfak ekipmanları ve mobilyalarını çevrimiçi bir açık artırma ile satacak.
Pazartesi günü başlayan açık artırma, TAGeX Brands'ın kurucusu Neal Sherman'ın LinkedIn'de yaptığı paylaşıma göre 16 Mayıs Perşembe gününe kadar devam etmesi planlanıyor.
Sherman, "Seçili Red Lobster lokasyonlarındaki Mobilyalar, Demirbaşlar ve Ekipmanlar EN KISA ZAMANDA SATILMALIDIR!" şeklinde yazdı.
İFLAS BAŞVURUSU GÜNDEMDE
Red Lobster, yaklaşık 650 lokasyonuyla hizmet veren bir restoran zinciri, Buffalo, New York, Bridgewater, New Jersey ve Orlando, Florida'daki lokasyonlarını kapattı.
Restoran zinciri borcunu yeniden yapılandırmaya çalışırken iflas başvurusunda bulunmayı da değerlendiriyor.
YENİ CEO ATAMASI
1968'den beri faaliyet gösteren restoran zinciri, Mart ayında yeniden yapılanma deneyimine sahip Jonathan Tibus'u yeni CEO olarak atadı.
Kapanan mağazaların geleceği henüz belirsizliğini korurken, Red Lobster, TIME'ın yorum talebine cevap vermedi.
PROMOSYON ZARARI
Red Lobster, geçen yaz sunulan "Ultimate Endless Shrimp" promosyonu nedeniyle 2023'ün üçüncü çeyreğinde 11 milyon dolarlık bir zarar açıkladı.
Bu menü öğesi başlangıçta sınırlı bir süre için sunulan bir teklifti, ancak Red Lobster daha sonra bunu kalıcı hale getirdi.
Restoran daha sonra promosyon fiyatını 25 dolara yükseltmeye çalıştı, ancak bu, zararların azaltılmasına yardımcı olmadı.
TRAFİK ARTIŞI BAŞARISIZ OLDU
Red Lobster'ın sahibi olan Thai Union Group'un CFO'su Ludovic Regis Henri Garnier, geçen sonbaharda promosyonun asıl amacının müşterilerin restoranın kapısına gelmesini sağlamak olduğunu belirtti. Restaurant Business Magazine'e göre, "Bu nedenle trafiğimizi artırmayı hedefledik, ancak maalesef bu işe yaramadı" şeklinde konuştu.