Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Aslan Kut, pandeminin başından itibaren kargo sektörünün insanların ihtiyaçlarına erişimini sağlamada hayati bir görev üstlendiğini söyledi ve şöyle konuştu: “Bu süreçte artan e-ticaret gönderilerine yönelik yeni iş modelleri geliştirilmeye başlandı. Türkiye’ye yayılan mevcut kargo şubelerinin yanı sıra teslimat sürecini kısaltmaya yönelik mini ve makro merkezler açıldı. Müşteri memnuniyetini sağlamak ve hizmet kalitesini artırmak için teknolojik yatırımlara hız verildi. Kendi araçlarıyla kargo dağıtımı yapan girişimci kurye modeli yaygınlaştırıldı. Farklı teslimat modelleri üzerinde de çalışmalar devam ediyor.”
ÜÇ ALIŞVERİŞ FESTİVALİ
Üç alışveriş festivalinin yer aldığı kasım ayını sorunsuz geçirdiklerini kaydeden Kut, şunları söyledi: “Türkiye kargo sektörünün pek çok ülkeyle karşılaştırıldığında gelişmişlik düzeyi oldukça yüksek. Efsane Cuma gibi kampanya dönemlerinde ABD’de teslimat süreleri 25 günlere çıkıyor, biz bir iki gün içerisinde teslimatları gerçekleştiriyoruz. Online alışverişin yıllar itibariyle hızlı gelişimi kargo firmalarının da işlem adetlerinde artışa neden oluyor. Özellikle son dönemde daha da artan online alışveriş eğilimine cevap verebilmek için firmalar kapasite artışı ve teknolojik yatırımlara hız verdi. Kasım ayı kampanyalarının devamında yaşanacak yılbaşı yoğunluğuna da firmalarımız operasyonel planlamalarını yaparak hazır durumda.”
HACİM GİDEREK ARTIYOR
Sektörün son dönemde istihdam deposu haline geldiğine de işaret eden Aslan Kut, şöyle devam etti:
“Sektörde yaklaşık 130 bin kişi istihdam ediliyor. Son dönemde artan kargo hacmine paralel yaklaşık 20 bin ek istihdam sağlandı. Ayrıca girişimci kurye gibi uygulamalarla 5 bin dolayında kişi sisteme dahil oldu. Önümüzdeki dönemde bu sayının katlanarak artacağını düşünüyoruz.”
Kaynak: Milliyet