Elektrikli araçlarda şarj sorunu tarih oluyor: Bu sistemle arabanızın şarjı hiç bitmeyecek
Çin merkezli elektrikli otomobil devi Nio, akü sistemine ilişkin önemli bir ortaklığa adım attığını duyurdu. Elektrikli araçlar için yeni dönem başlıyor.
112
Çin merkezli elektrikli otomobil üreticisi Nio, akü değiştirme hizmetleri için bir ortaklık geliştirmeye hazırlanıyor. Gelecekteki standartları belirlemek üzere uygun elektrikli otomobillerin geliştirilmesi ve batarya değişimi için işbirliği yapacakları firma da yine Çinli bir otomotiv devi olacak.
212
Nio, akü değiştirme ağı oluşturmak amacıyla Çinli otomotiv devi Changan ile stratejik bir ortaklık kurdu. Nio ve Changan arasındaki bu işbirliği anlaşması, Nio'nun akü değiştirme istasyonları ağını genişletmeyi, ortak kullanımını sağlamayı, akü değiştirme özellikli modellerin birlikte geliştirilmesini ve akü değiştirme standartlarının oluşturulmasını amaçlıyor.
312
Batarya değişim konsepti şu anda tüm Nio modellerine entegre edilmiş durumda. Şirketin mevcut portföyünde genellikle LFP hücreli olan 75 kWh ve yalnızca NCM hücreli olan 100 kWh olmak üzere iki farklı batarya paketi bulunuyor. Ayrıca, aynı fiziksel boyutlara sahip 150 kWh'lik bir yarı katı hâl varyantı da uzun bir süre önce duyurulmuş ve temmuz ayından itibaren pazara sunuldu.
412
Nio'nun Çin genelinde 2.100'den fazla batarya değişim istasyonuna sahip olduğu bilinmektedir ve bu istasyonlar genellikle PSS (Power Swap Station) olarak adlandırılıyor. Ancak, Nio araçları şu ana kadar bu altyapıyı sınırlı bir şekilde kullanmaktaydı.
512
Changan'ın Nio ile olan işbirliği, bu batarya değişim özelliğini ilk kez başka bir marka olan Changan'ın elektrikli araçlarına getirecek ve bu sayede diğer markaların elektrikli araçları da yakın gelecekte PSS'yi kullanabilecek. Ancak, henüz Changan'ın batarya değişim özellikli e-araçları piyasaya sürülmemiştir ve şu anda sadece işbirliği anlaşması imzalanmış durumda.
612
Çin'de hayata geçirilen bu işbirliği, Nio'nun kurucusu ve CEO'su William Li'nin şirketinin başından beri benimsediği vizyonu öne çıkarıyor. " Li, batarya takas sistemini "internet şirketleri tarafından sağlanan bir bulut hizmetine" benzetiyor.
712
Changan'ın bu işbirliğine dahil olması önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Çin Binek Otomobil Birliği'ne (CPCA) göre, Changan bu yıl Çin'in üçüncü en büyük otomobil üreticisi konumunda, BYD ve FAW-Volkswagen'in ardında ancak Geely ve SAIC-Volkswagen'in önünde yer alıyor.
812
Ancak, Changan'ın satışlarının çoğunluğu geleneksel içten yanmalı araçlardan oluşuyor ve bu yıl satılan 1.1 milyon Changan aracının yalnızca 300 binden azı yeni enerji araçları kapsamında yer alıyor.
912
Changan Yönetim Kurulu Başkanı Zhu Huarong, bu işbirliğinin Çin'in yeni enerji araç endüstrisinin gelişimine önemli bir katkı sağlayarak sektör için bir kilometre taşı olduğunu vurguladı.
1012
Huarong, "Nio ile olan bu ortaklık sadece akü takası ile sınırlı kalmayacak" ifadelerini kullanarak, işbirliğinin sektöre daha geniş bir perspektiften katkı sağlayacağını belirtti.
1112
Bu işbirliği, Nio ve Changan arasındaki ilk ortak girişim değil. Her iki şirket de 2018 yılında kurulan elektrikli otomobil markası Avatr'ın kuruluşuna öncülük etmişti.
1212
Başlangıçta Changan-Nio adını taşıyan bu ortak girişimde Nio daha sonra büyük ölçüde yerini değiştirdi. CATL, daha sonra Avatr'ın büyük bir hissesini satın aldı ve aynı zamanda Nio'nun ana hücre tedarikçisi konumunda bulunuyor.