Emekli maaşı cebe girer girmez eridi: Zincir marketlerde etiket fiyatları alev aldı

Emeklilere yapılan zam sonrasında market fiyatlarının bir ay içinde birden fazla kez değişmesi tepkilere neden oldu.

Zincir marketler, asgari ücret ve emekli maaşlarındaki artışların hemen ardından fiyat etiketlerini sık sık güncellemeye başladı. Vatandaşlar, bu artan fiyatlar karşısında tepkilerini dile getirirken, marketler cezalara rağmen fiyat politikalarında değişikliğe gitmedi.

Asgari ücret artışıyla ilgili müzakerelerin ardından Aralık ayında başlayan etiket değiştirme faaliyetleri devam ediyor.

Zincir marketler, asgari ücret zammının açıklanmasıyla etiketlerini değiştirme çalışmalarına hız kazandırdı. Özellikle yılbaşından sonra bazı ürünlere tekrar zam yapıldığı için marketler, asgari ücret artışının tüketicilere yansımasından önce etiketlerini yeniden değiştiriyor. Bu süreçte bazı ürünlerin etiketlerinin 2 kez, bazılarının ise 3 kez değiştirildiği gözlemlendi.

Tüketici Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Üyesi Dr. Mücahit Saraçlı, "Asgari ücret beklentileriyle birlikte yılbaşı öncesi etiketlerde ani bir değişim yaşandı. Bu artışın boyutu açıklandıktan sonra, hatta yılbaşı gecesi bile pek çok market gece geç saatlere kadar etiket revizyonlarına gitti. Ardından, memur maaşlarına ilişkin spekülasyonlarla birlikte yeniden etiket değişimleri yaşandı. Şimdi ise emeklilere yönelik beklentilerle birlikte yeni bir etiket revizyonu daha görülüyor. Ancak artık bu değişikliklerin tüketici cebini daha fazla zorlamaması gerekiyor. Zincir marketler, aslında binlerce şubesi olan büyük işletmelerdir ve esasında kamu hizmeti sunarlar. Yani tüketim mallarıyla ilgili olarak halka hizmet verirler." dedi.

Mücahit Saraçlı, zincir marketlerle yaptıkları görüşmelerde "Yüzde 25'lik bir kar marjı uyguluyoruz" yanıtını aldıklarını belirtirken, bu durumun stok değerlendirmelerinde ve sürekli fiyat değişiklikleriyle artan stoklarda haksız uygulamalara neden olduğunu vurguladı.

Saraçlı, tüketicilerin dikkat etmeleri gereken önemli bir noktanın olduğunu söyleyerek "Alacakları ürünün etiketine dikkatlice bakmalılar, üzerindeki fiyat değişim tarihini kontrol etmeliler; eğer birkaç gün önceye ait bir tarih varsa, bunun fotoğrafını çekip aldıkları ürünle birlikte Ticaret Bakanlığı'nın Haksız Fiyat Uygulamaları merkezine şikâyet edebilir. İnternet üzerinden uğraşmak istemiyorlarsa '175 Alo Tüketici Hakları' hattına 7 gün 24 saat başvurarak şikayetlerini iletebilirler." ifadelerini kullandı.

İlgili Haberler

27 model için kapılar kapandı: Bu otomobiller Türkiye'de artık satılamayacak! İşte o markalar ve modeller...
Merkez Bankası resmen harekete geçti: Bunu yapan yandı tam 9270 lira cezası var
Son dakika... Erdoğan'dan sağlık çalışanlarına müjde

Ekonomi Haberleri