ŞAHİN YILDIZ / GÜNBOYU
Geçtiğimiz yıla damgasını vuran ve bu yıl da devam eden maaş promosyonlarında sorunlar yaşanmaya devam ediyor.
Son dönemde kamu ve özel bankalar duyurdukları promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan da bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip ediyor. Şikayetvar, 31 Mart 2022 ile 31 Mart tarihleri arasını kapsayan verilere göre; bankalarla ilgili maaş promosyonu konulu şikayetler bir önceki dönemle kıyaslandığında yüzde 287 artış oranıyla ilk sırada yer aldı. Konuyla ilgili 2022’de 808 olan şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e tırmandı. Kamu bankalarına geçen dönem promosyonlarla ilgili 293 şikayet ulaşırken bu sayı yeni dönemde yüzde 436’lık artış ile bin 572 olarak gerçekleşti. Promosyonlarla ilgili özel bankalardaki şikayetler ise yüzde 486’lik artış ile 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.
PARA ÇEKME LİMİTİYLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
Özel ve kamu bankalarıyla ilgili tüketicilerin çözüm aradığı bir diğer konu ise para çekme limiti oldu. Tüm bankalar genelinde para çekme limiti konulu şikayetler, yüzde 212 arttı. Geçen dönem 763 olan şikayet sayısı bu dönem 2 bin 384’e yükseldi. Bankaların kampanyalarını duyurmak ve reklam amacıyla tüketicilerine gönderdikleri kısa mesajlar ve maillerle ilgili şikayetlerde ise tüm bankalar genelinde yüzde 52 artış yaşandı.
KAMU BANKALARINDA HGS-OGS VE KGS ŞİKAYETLERİ
Söz konusu dönemde şikayet düşüşü yaşanan konu başlıkları incelendiğinde ise en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı görülüyor. Verilere göre, bir önceki dönemle kıyaslandığında tüm bankalarda KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde yüzde 21 düşün yaşanırken, bu oran kamu bankalarından yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde yüzde 30, online işlemlerde ise yüzde 37 oranında şikayet düşüşü yaşandığı görüldü.