Meclis'te alınan yeni kararla birlikte bu uygulamanın kaldırılması onaylandı ve hemen yürürlüğe girdi.
Rusya ve Ukrayna arasındaki gerginlik arttıkça, akaryakıt fiyatları da hızla yükseldi. Bu durum özellikle Türkiye'de doların değer kazanmasıyla birleşince endişe verici bir noktaya ulaştı. Akaryakıt fiyatlarındaki artış, toplu taşıma ücretlerinde bir dizi zammı da beraberinde getirdi. Bu durum da 65 yaş ve üzeri kişilere ücretsiz ulaşım hakkı konusunda tartışmalara neden oldu.
Birçok ilde, Ankara'nın da içinde olduğu, 60-65 yaş arasındaki kişilere yönelik ücretsiz ulaşım uygulamasının durdurulduğu haberleri gündeme gelmişti. Ancak, bu duruma Bakanlık müdahale etti ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, destek miktarını artırarak ücretsiz ulaşımın devam etmesini sağladı.
Doların değer kazanmasıyla birlikte akaryakıt fiyatlarında önemli bir artış yaşanırken, 65 yaş ve üzeri kişiler için ulaşımın ücretsiz hale getirilmesine ilişkin yeni bir gelişme yaşandı.
ÜCRETSİZ SEYAHAT UYGULAMASI KALKIYOR
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ücretsiz ve indirimli bilet uygulamalarında önemli bir değişikliğe imza attı. Yeni düzenlemeyle birlikte, toplu taşıma araçlarında sınırsız ücretsiz seyahat hakkı kaldırıldı.
EMEKLİYE 4 BİNİŞ HAKKI
65 yaş üstü vatandaşlar artık sadece dört seyahatle sınırlı olacaklar. Bu kapsamda, öğretmenler de bu gruba dahil edildi ve onların ücretsiz seyahat hakkı da dört seyahatle sınırlı olacak. Ancak, bilet sahipleri kalan seyahatlerin tamamını ödemek zorunda kalacaklar.
Bu karar, Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi'nde onaylandı. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın'ın açıklamasına göre, aynı zamanda özel halk otobüsü sahiplerine aylık destek ödemeleri arttırıldı.
700 MİLYON TL DESTEK VERİLECEK
Senelik destek miktarı artırılarak, ücretsiz veya indirimli yolculuk hakkına sahip minibüsçülere yönelik toplamda 700 milyon TL destek sağlanacağı belirtildi.
Ulaştırma Bakanlığı, ihale sürecine dahil olan otobüslerle ilgili detaylı bilgiler paylaşırken, 108 özel halk otobüsünün P plakaya dönüştürüleceğini duyurdu. Geçen yıl 465 araç P plakaya dönüştürüldü, ancak hat üzerindeki 108 araç sahibinin P plakaya başvuramadığı vurgulandı.
Bu durum, büyük şehirlerde 60-65 yaş arası insanlara yönelik ücretsiz ve indirimli toplu taşıma hizmetlerine ilişkin yeni bir tartışma başlattı.
Özel halk otobüslerindeki yakıt giderleri, şoför maaşları, araç bakım masrafları gibi harcamaların birbiriyle sıkı sıkıya bağlantılı olduğu ve bilet fiyatlarındaki artışların ile ücretsiz ulaşımda kat edilen saat ve mesafe kısıtlamalarının bu durumla yakından ilişkili olduğu vurgulandı.