Gayrimenkul ilanlarında yeni dönem başlıyor!

İnternet üzerinden gayrimenkul ilanı verenler bu bilgilerin doğruluğundan sorumlu kabul edilecek. İlana ilişkin bilgilerde sağlayıcılar, ilan verenlerin ilan numarasını, ilk veriliş tarihini ve fiyatını, ilanın aktif yada pasif olma durumunu, ilanın kaldırma nedeni ve tarihini vermek zorunda olacak. Gayrimenkule ilişkin bilgiler başlığında ilan kategorisi ve türü başta olmak üzere il, ilçe, mahalle, cadde, sokak, numarası, bina yaşı, bina kat ve oda sayısı gibi birçok bilgi isteniyor olacak.
İnternet ortamında yayımlanan ilanlara yönelik olarak alınacak bilgiler netleşti. Konuya ilişkin açıklamada bulunan emlak şirketi genel müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı, “31.05.2022 tarih ve 31852 sayılı Resmi Gazete''de yayımlanan 538 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine göre ilan verenler bu bilgilerin doğruluğundan da sorumlu kabul ediliyor.
 
Kayıt dışı ekonomi ile mücadelede etkinliğin artırılması amacıyla internet ortamında yayımlanan ilanlara yönelik alınacak bilgiler belirlendi. Buna göre aracı hizmet sağlayıcılar, sosyal ağ sağlayıcıları ve yer sağlayıcılar bu bilgilerin girişinin sağlanabilmesi için gerekli olan teknik çalışmaları en kısa sürede tamamlamaları gerekiyor.
 
İlk bildirimler 2022 Haziran ayında verilen ilanlara ilişkin olarak Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi Transfer Sistemi (BTRANS) üzerinden 1 Ağustos 2022 tarihine yapılacak” diye konuştu.
 
"BİRÇOK BİLGİ İSTENECEK"
 
Gayrimenkullere ilişkin ilan bilgi formatı hakkında bilgi veren Özelmacıklı, “Sağlayıcılar ilan verene, ilana ve ilana konu gayrimenkule ait olmak üzere 3 ana başlıkta topladıkları bilgileri, birer aylık süreler içerisinde bilgi transfer sistemi üzerinden bakanlığa iletecek. Tebliğ ilan veren kapsamında, internet ortamında kendisine veya üçüncü kişilere yönelik her türlü ilanı veren gerçek ve tüzel kişiyi ifade ediyor. Bu kapsamda, ilan verenin adı soyadı, ünvanı, kimlik numarası, siteye üyelik tarihi, telefon numaraları, e-posta ve iş adresi ve hangi sınıfta yani mal sahibimi yoksa emlak işletmesi mi ilan veriyor o bilgiler iletiliyor olacak” dedi.
 
Özelmacıklı, “İlana ilişkin bilgilerde ise sağlayıcılar, ilan verenlerin ilan numarasını, ilk veriliş tarihini ve fiyatını, ilanın aktif yada pasif olma durumunu, ilanın kaldırma nedeni ve tarihini vermek zorunda olacak. Gayrimenkule ilişkin bilgiler başlığında da ilan kategorisi ve türü başta olmak üzere il, ilçe, mahalle, cadde, sokak, numarası, taşınmazın ulusal adres veri tabanı numarası, zemin sistem numarası, yevmiye numarası, yapı kayıt belge numarası, yüz ölçümü, pafta, ada, parsel numaraları, bina yaşı, bina kat ve oda sayısı gibi birçok bilgi isteniyor olacak” ifadelerini kullandı.
 
"KONTROL ALTINA ALINIYOR"
 
Özellikle aracı hizmet sağlayıcı ve yer sağlayıcı olarak da günlük kiralık iş ve işlemleri yapanlar için de yeni birçok veri girişinin zorunluluğunu belirten Özelmacıklı, “Gayrimenkule ilişkin bilgiler dışında, rezervasyon ve ödemeye ilişkin bilgiler de alınıyor olacak. Buna göre rezervasyon başlangıç ve bitiş tarihi, rezervasyon tutarı ve para birimi, gayrimenkul sahibinin bilgilerini, ödemenin ne şekilde yapıldığı ve tahsil tarihi, komisyon ödemeleri ve tutarları bildiriliyor olacak” açıklamalarında bulundu.
 
"EMLAK İŞLETMELERİNİN SÜRECİ KOLAYLAŞTIRILMALI"
 
Düzenlemenin yetki belgeli emlak işletmelerinin süreçlerine destek olması gerektiğini ifade eden Özelmacıklı, “Bizlerin bu bilgilerde hala ulaşamadığı birçok veri var. Bunun düzenlenmesi büyük önem taşıyor. Ayrıca yetki belgesiz kurumsal üyeliklere ilişkin de yaptırımlar bu kapsamda takip edilmeli. Sistemin Ticaret Bakanlığı Bilgi Sistemi ile entegrasyonun önemli olduğunu düşünüyorum” dedi. (İHA)

İlgili Haberler

Milyonlarınız boşa gitmesin! Mülk devrine dair detaylar...
Gayrimenkul satışına dair önemli bilgi: Suriyeli göçmene satış yapılamaz
Tapu harcı ödemesinde pek çok kişi bu yola başvuruyor...

Ekonomi Haberleri