Hava trafik kontrolörlerinin aşırı yorgunluk kaynaklı risklerini azaltmak için mesai düzenlemesinde değişiklik yapıldı. Artık gündüz veya gece vardiyasında çalışma süresi 12 saati geçmeyecek.
Hava trafik kontrolörlerine sağlanacak dinlenme süreleri şu şekilde düzenlendi: Gündüz vardiyasından sonra en az 24 saat, gece vardiyasının ardından ise en az 48 saat dinlenme süresi verilecek. Hem gündüz hem de gece vardiyasında çalışma süresi 12 saati geçmeyecek şekilde düzenleme yapıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın genelgesine göre, hava trafik kontrolörlerindeki "dikkat ve güvenlikle ilişkili operasyon görevlerini yerine getirme yeteneğinde azalma; uzun süreli uyanıklık, iş yükü nedeniyle zihinsel ve fiziksel kapasitede düşüş" gibi durumlar "aşırı yorgunluk" olarak tanımlanacak.
Hava trafik kontrolörlerinin 24 saatlik vardiyalı çalışma sürecinde oluşabilecek aşırı yorgunluk, yıpranma ve bununla ilişkili riskler en aza indirilecek şekilde düzenlenecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın genelgesine göre, hava trafik kontrolörlerine verilecek dinlenme süreleri şu şekilde belirlendi: Gündüz vardiyasının ardından kesintisiz ve en az 24 saat, gece vardiyasının ardından ise kesintisiz ve en az 48 saat dinlenme süresi uygulanacak.
Uyku günü olarak adlandırılan dinlenme günü, gece vardiyasının sonrasında vücudun ritmini yeniden düzenlemeyi amaçlayarak aşırı yorgunluğa bağlı fiziksel ve psikolojik etkileri hafifletmek için değerlendirilmeyecek.
Gündüz veya gece vardiyasındaki çalışma süresi 12 saatten fazla olmayacak şekilde düzenleme yapılacak. Ancak belirlenen sınırlamalar ve sürelerin uygulanamadığı durumlarda, gerekçeleriyle birlikte Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne vardiya döngüsü sunulacak ve onaylanması beklenilecek.