Hyundai Motor Company, yüksek hızlı sürüş sırasında aerodinamik direnci en aza indiren ve elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini etkili bir şekilde artıran 'Aktif Hava Eteği' (AAS) teknolojisini tanıttı. AAS, araç hızına göre değişen şekilde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol ediyor. Bu teknoloji, araç tekerlekleri çevresinde oluşan türbülansı etkin bir şekilde kontrol ederek elektrikli otomobillerin tek şarjla daha uzun bir sürüş menziline ulaşmasına yardımcı oluyor.
Ayrıca, aerodinamik performansın sadece güç performansı üzerinde değil, aynı zamanda sürüş stabilitesi ve rüzgar gürültüsü üzerinde de önemli bir etkisi olduğu belirtiliyor. Bu teknoloji, verimliliği doğrudan etkileyen sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de tasarıma destek sağlıyor.
AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri arasına monte ediliyor ve normal çalışma koşullarında gizleniyor. Araç, 80 km/s hızın üzerine çıktığında otomatik olarak devreye girer ve aynı zamanda aracın yere basma kuvvetini artırır. Bu sayede araç çekişini ve yüksek hız stabilitesini artırır. AAS, 200 km/s'nin üzerindeki hızlarda da etkili bir şekilde çalışabilir.
Hyundai, bu yeni teknolojiyi ilk olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi %2,8 geliştirdiğini belirtti. Bu da yaklaşık olarak 6 km'lik ek bir menzil artışına denk gelmektedir.
Dayanıklılık ve performans testlerinin ardından Hyundai, bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlamaktadır.
HYUNDAI'DEN GÜVENLI SÜRÜŞ İÇIN AKTİF HAVA ETEKLERİ...
• Hyundai, "Active Air Skirt" adını verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek hızlı sürüş sırasında meydana gelen türbülansı kontrol ediyor.
• Ön tampon ile ön tekerlekler arasına monte edilen bu parça, aerodinamik performansı artırmak için 80 km/s hızın üzerinde devreye giriyor.
• E-GMP platformu temel alınarak geliştirilen bu teknoloji, bastırma kuvvetini artırarak aracın çekişini ve yüksek hız stabilitesini artırıyor.