İkinci el araç sahibi olmak isteyen vatandaşlar, piyasasının mevcut durumunu ve fiyatları etkileyen unsurları merak ediyor. Sıfır araçların en az 1 Milyondan başladığı dönemde, araç sahibi olmak isteyenler tercihini ikinci el araçtan yana kullanıyor.
İkinci el araç piyasasındaki fiyat artışını etkileyen faktörler arasında döviz kuru, enflasyon ve maliyetler önemli rol oynarken, sıfır araç fiyatlarındaki artışlar ise, ikinci el piyasasını da doğrudan etkiliyor ve tüketicilerin tercihlerini belirliyor.
Son dönemde sıfır araçlarda yapılan kampanyalar ve fiyat avantajlarının tüketicileri sıfır araçlara yönlendirdiği ancak bu durumun ikinci el araç talebini azalttığı da ortaya çıkıyor. Ö
te yandan kampanyaların sona ermesi ve sıfır araç fiyatlarında artışlarla birlikte ikinci el araç piyasasına olan talebin yeniden canlandığı gözlemlendi. Fiyat artışının yoğun olduğu araçlar arasında özellikle yeni jenerasyon modellere olan talebin arttığı görülürken, genç model yılına sahip araçlar, özellikle 3 yaşına kadar olan dönemde talep görüyor.
Otomotiv endüstrisindeki jenerasyon değişimi ve elektrikli araçların popüler hale gelmesi, yeni model araçlara olan talebi artırmış durumda.
Bu durum, 10 yaş ve üzeri araçlarda düşüş yaşanırken, genç model araçlarda ise artış gözlemlenmesine neden oluyor. Ülkemizde ise en çok tercih edilen otomobil markaları arasında Renault, VW, Ford, Fiat ve Hyundai öne çıkıyor. Bu markaların modelleri, en çok ilan verilen araçlar arasında yer alıyor.
Özellikle SUV segmentinde ise Nissan Qashqai, Dacia Duster, Egea Cross ve Peugeot 3008 gibi modeller dikkat çekiyor.