Düşük ve orta gelirli vatandaşların yanına dahi yaklaşamadığı sıfır araçlarda vergi yükü cep yakarken, pek çok kişi tercihi ikinci el araçlardan yana kullanıyor.
İkinci el otomobil pazarına ilişkin çok sayıda veriyi paylaşması ile bilinen Indicata, bu kez de en çok tercih edilen otomobil markalarını derledi.
Indicata''nın ikinci el e-pazar raporundan derlediği verilere göre Türkiye ikinci el e-binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ay 168 bin 181 adet satıldı.
Satışlar geçen Ekim ayına göre %16,2, 2021 yılının aynı dönemine göre ise ilk 11 ayın tamamında %10 arttı.
İLK 10 MARKANIN PAZAR PAYI YÜZDE 77,2
Volkswagen (VW), Kasım ayında 22.977 adet satışla online ikinci el pazarında en çok tercih edilen otomobil (binek ve hafif ticari) markası oldu. Renault''u 22 bin 99 adetle VW''yi, 20 bin 877 adetle Fiat''ı izledi.
Ford 16 bin 733 adet, Opel 8 bin 914 adet, BMW 8 bin 651 adet, Hyundai 8 bin 186 adet, Peugeot 8 bin 107 adet, Mercedes Benz 7 bin 368 adet ve Toyota 5 bin 865 adet. ilk 10''da
Geçen ay online ikinci el binek ve hafif ticari araç pazarında satılan araçların yüzde 77,2''sini bu ilk 10 marka oluşturdu.
PASSAT YİNE ZİRVEDE!
Online ikinci el binek otomobil pazarında Kasım ayında toplam 135.686 adet satış gerçekleşti. VW''nin Passat modeli 7 bin 43 adetle en çok satan model oldu.
VW Passat, 6 bin 907 adet ile Fiat Egea, 6 bin 771 adet ile Renault Clio, 6 bin 2 adet ile Renault Megane, 4 bin 219 adet ile Ford Focus, 3 bin 769 adet ile Opel Astra, 3 bin 75 adet ile Toyota Corolla adet, 3 bin 254 adet. Bunu 3 bin 226 adet ile VW Polo, 3 bin 187 adet ile VW Golf ve 3 bin 187 adet ile BMW 5 Serisi izledi.
Söz konusu 10 model, toplam yolcu satışının yüzde 36''sını oluşturdu.
HAFİF TİCARETTE DOBLO İLK SIRADA
İkinci el elektrikli hafif ticari araç pazarında geçen ay 32 bin 495 adet satıldı.
Kasım ayının en çok satan hafif ticari modeli Fiat Doblo 4.609 adetle, Ford Transit/Tourneo Courier 3.865 adetle ikinci, Fiat Fiorino 3.834 adetle üçüncü oldu.
Bu modelleri 2.247 adet ile Ford Transit/Tourneo Connect, 2.180 adet ile VW Cady, 2.096 adet ile Ford Transit, 1.662 adet ile VW Transporter, 1.259 adet ile Renault Kangoo, 1.180 adet ile Peugeot Partner ve Citroën izledi. .
Söz konusu 10 model, toplam hafif ticari araç satışının yüzde 74''ünü oluşturdu.
EN HIZLI SATILAN RENAULT OLDU
Kasım ayında Türkiye pazarında ortalama satış oranı 42 gün olurken, Fiat 32 gün ile en hızlı satan marka oldu.
En yavaş satan markalar ise 59 günlük satış oranıyla Mercedes-Benz ve BMW oldu.
GÜNLÜK 450.000''DEN FAZLA ARAÇ VERİSİ ELDEN GEÇİYOR
Makine öğrenimi, yapay zeka ve büyük veriyi bir araya getiren bir iş zekası kiti olan Indicata, Türkiye''deki ikinci el elektronik araç pazarını tarayarak günde 450 binden fazla ikinci el araç verisini analiz ediyor.
Rapordaki satış rakamları, elektronik pazarda ikinci el eşya ticareti yapan 40 bini aşkın kurum ve kuruluşun reklam verilerine dayanmaktadır. Bunlar arasında sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme siteleri ile Leaseplan, Intercity, Otokoç gibi kurumsal kullanılan OEM siteleri, kurumlar ve yüksek satış yapan platformlar yer alıyor.
Rakamlar, münferit araç reklamlarına ilişkin verileri içermez.
Online platformda ikinci el araç alım satımı yapan kurumlar, sundukları araçların ilanlarını iki nedenle geri çekerler. Öncelikle ilanın araç fiyatlarını değişen piyasa koşullarına göre revize eder ve ilanı yeniden yayınlar. Indicata, yukarıda belirtilen reklamların ne zaman yeniden yayınlandığını da izler.
İkinci olarak, ticaret evi aracısını sattığı için onu reklamdan kaldırır ve aracının yeniden satması için bir ilan yayınlar. Bu ikinci araç kaydı grubu, yani kaydı tamamen silinen araçlar "satılık" olarak kabul edilir.