İktidara yakın medyaya para desteği böyle ortaya çıktı

Kamu firmalarının ve TMSF’nin elinde olan firmaların; TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye 01 Ocak – 30 Eylül 2020 tarihleri arasında hiç reklam vermedikleri ortaya çıktı...

TV5 Haber Merkezi tarafından hazırlanan ve Hasan Basri Akdemir’in anlattığı tabloya göre, kamu firmalarının ve TMSF’nin elinde olan firmaların; TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye 01 Ocak – 30 Eylül 2020 tarihleri arasında hiç reklam vermedikleri ortaya çıktı. Ancak aynı firmaların “havuz medyasına” 9 milyon 938 bin 539 saniye reklam verildiği belirlendi.

Zararları ve mali yapılarıyla tartışma konusu olan Turkcell ve Türk Telekom’un TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye vermediği ama diğer medya organlarına verdiği reklam saniyeleri dikkat çekti.

Yönetim kurulundaki 9 üyeden 5’ini Türkiye Varlık Fonu’nun belirleyeceği Türkcell 3 milyon 447 bin 268 saniye reklam, yabancılara satıldıktan ve zarara uğratıldıktan sonra bankaların satın aldığı ve hisselerini satışa çıkardıkları Türk Telekom’un ise bahsedilen medya kuruluşlarına 3 milyon 131 bin 624 saniye reklam vermesi dikkat çekti.

“MİLLETİN İMKANLARI TERBİYE ARACI OLARAK KULLANILIYOR”

Yayınlanan tablo sonrası görüşlerini açıklayan TV5 Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Yılmaz, şunları söyledi:

“Çok söylenecek bir şey yok. Tablo net, hesap ortada. Bunun üzerine ne denebilir, bilmiyorum ama milletin imkanlarının milletin kanallarını terbiye aracı olarak kullanılması doğru değil. Bu çok net bir şekilde birilerine milyonlarca saniye, rakama vurduğumuzda çok daha çarpıcı tablolar da çıkacaktır. Çünkü o bahsedilen kanalların reklam saniyeleri de çok inanılmaz rakamları ortaya çıkaracaktır. Gerisi sıfır.

Bir dönem medya FETÖ’nün kontrolü altındayken, milyonlar onların TV’lerine gazetelerine akıyordu. Diğerlerine çok bir şey kalmıyordu ama şimdi yerlerinden yeller esiyor. Bugün de şimdi birilerine milyonlar akıyor. Yarın ne olacak? Allah-u alem ben şunu söylemek istiyorum; O zaman da bu gazete, bu TV, Milli Gazete - TV5 çok bir şey alamıyordu ama vardı, mücadelesini ortaya koyuyordu. En güçlü şekilde sesini, gündemini kamuoyuna, halka ulaştırmaya çalışıyordu. Bugün de var. Hiç kimsenin şüphesi olmasın. Hiç vermesinler. Bundan sonra da vermesinler. Her türlü cezayı kessinler. Bundan sonra da hem Milli Gazete hem TV5 inanın var olacak.”

İşte TV5’in yayınladığı “01 Ocak – 30 Eylül 2020 tarihleri arası kamu firmaları reklam kullanım süreleri” tablosu:

 

Yaşam Haberleri