2012 yılında Facebook’un 1 milyar dolara, Kevin Systrom ve Mike Krieger’tan aldığı Instagram yıllar içerisinde büyük değişikliklere uğradı. TikTok’un etkisiyle odağını tamamen video içeriğe yönlendiren Instagram burada aşırıya kaçtıklarını kabul etti.
Bir podcast programına katılan Kevin Systrom tarafından yapılan açıklamalarda Instagram’ın “ruhunu kaybettiğini” ve eskiden arkadaşlar ile aileyle bağlantı kurma yeri olduğunu ancak içerik üreticiler ve markalar için bir iş aracına dönüştüğünü ifade etti. Uygulamanın geldiği son hali sevmediğini belirten Systrom, platformun artık daha çok reklam içerikleriyle dolu olduğunu aktardı. Instagram’ın büyük oranda para kazanmaya odaklanması nedeniyle kötü bir platform haline geldiğini söyleyen Systrom, bu konuda Meta’nın fazla agresif olduğunu Meta’nun platformu daha aktif tutmak adına içerik üreticilerin daha fazla para kazanması için çabaladığını belirtti.