Meta’nın Küresel İlişkilerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nick Clegg geçtiğimiz günlerde açıklama yaptı. Gençlerin faydalı olmayan içeriklere yoğun şekilde maruz kaldığını belirtti. “Mola ver” uyarısı ile gençleri Instagram’daki bu tarz içeriklerden uzak tutmaya çalışacaklarını açıklayan Clegg, şirketin bundan sonra daha şeffaf olacağını da sözlerine ekledi.
ShiftDelete.net'in haberine göre, Instagram CEO’su Adam Mosseri, Twitter hesabından konuyla alakalı bir video yayınladı. ‘Mola verme’ uyarısının çalışma mantığına değinen Mosseri, özelliği şimdilik belirli Instagram kullanıcılarının erişimine açtıklarını duyurdu. Aralık ayında da dünya genelinde kullanıma sunacaklarını belirten Adam Mosseri şöyle konuştu:
Bu hafta Instagram’da, şahsen beni çok heyecanlandıran bir şey test etmeye başladık. Buna “Mola Ver” diyoruz, ve tam olarak aklınızdan geçen şeyi yapıyor.
ZORUNLU TUTULMUYOR
Kullanmayı tercih ederseniz, uygulamada belirli bir süre (10, 20, 30 dakika) geçirdikten sonra Instagram’a ara vermenizi teşvik edecektir. Bu konuda üçüncü taraf uzmanlarla çalıştık ve mola vermeyi nasıl planlayacağımız konusunda da tavsiyeler aldık. Ve eğer test kapsamındaysanız, bunu önümüzdeki günlerde göreceksiniz.
İngilizce dilinde “Take a Break” olarak adlandırılan “Mola Ver” uyarısı, kısa süreliğine sizi Instagram’dan çıkmaya teşvik edecek. Belirlediğiniz süre zarfında ‘Biraz derin nefes alın’, ‘Düşüncelerinizi yazın’, ‘En sevdiğiniz şarkıyı dinleyin’, ‘Yapılacaklar listenizdeki bir şeyi yapın’ gibi önerilerde de bulunacak.
Elbette ki Instagram mola verme özelliğini zorunlu tutmayacak. Şirket kullanıcılara 10 dakika, 20 dakika ve 30 dakika süre aralıklarında seçim imkânı tanımakla birlikte “Kapalı” tutma olanağı da sağlayacak.