İşverenler, bir adayı mülakata davet ettiğinde, adayın iş geçmişi ve deneyimlerinin yanı sıra görüşme sırasında sergilediği davranışları da değerlendirirler. İş görüşmelerinde belirli noktalara dikkat eden adaylar, her zaman rakiplerinin önünde olur.
Bulut iletişim firması Ringover, yakın zamanda farklı sektörlerde ve yaş gruplarındaki 1.200 kişiyle uzaktan ve yüz yüze görüşme deneyimleri hakkında bir anket gerçekleştirdi. Şirketin CEO'su ve kurucu ortağı Renaud Charvet, bazı hataların bariz olduğunu, ancak diğer itici iş görüşmesi davranışlarının sizi şaşırtabileceğini belirtti. Charvet, adaylara görüşmedeki görgü kuralları konusunda dikkatli olmalarını tavsiye ediyor ve diğer uzmanlar da bu görüşü paylaşıyor.
İşte iş görüşmelerinde kötü bir izlenim bırakabilecek 8 davranış:
MÜLAKATLA İLGİLİ MASRAFLARI TALEP ETMEK
FPC National'ın başkanı Jeff Herzog, iş görüşmesiyle ilgili harcamalar için ödeme yapılıp yapılmayacağının sorulmaması gerektiğini belirtiyor. Herzog, "Geçiş ücreti, park ücreti, tren bileti veya taksi ücreti gibi maliyetleri, görüşme sürecinde geri alma hakkında soru sormak profesyonelce olmayan bir davranış olarak algılanabilir" diyor. Şirketler, görüşmeler için seyahat masraflarını karşılayacaklarsa genellikle önceden bilgi verirler.
ÖZEL HAYATLA İLGİLİ FAZLA BİLGİ VERMEK
New York'ta bir insan kaynakları destek şirketi olan Caged Bird HR'nin CEO'su Cierra Gross, adayların kişisel hayatları hakkında çok fazla konuşmalarının olumsuz bir izlenim yarattığını belirtiyor. Gross, "Görüşmeyi yapan kişinin işi, sizin bu rol için en iyi aday olup olmadığınızı değerlendirmektir" diyor ve kişisel hayat hakkında fazla bilgi vermenin bu süreci zorlaştırabileceğini ekliyor.
GÖRÜŞMENİN SONUNDA ÇOK FAZLA SORU SORMAK
Görüşmenin sonunda görüşmecinize bir veya iki soru sormak yeterlidir. Gross, "Üçten fazla soru sormak şirketi eleştirdiğiniz izlenimini verebilir, bu yüzden sorularınızı sınırlı tutun ve görüşmecinin görüşmeyi tamamlamasına izin verin" diyor.
İŞVERENE SAYGISIZ DAVRANMAK
İnsan kaynakları uzmanıyla sohbet ederken, "Bunu gerçek bir iş görüşmesinde söylemezdim ama..." demekten kaçının. HireMinds LLC'de başkan yardımcısı olan Scott White, iş görüşmesinin her zaman ciddiye alınması gerektiğini vurguluyor.
TEKNOLOJİK SORUNLARA HAZIRLIKLI OLMAMAK
White, çevrimiçi görüşmelerde teknolojik aksaklıkların önüne geçmek için önceden hazırlık yapılması gerektiğini söylüyor. Görüşmeden önce Zoom veya diğer video platformlarının güncel olduğundan emin olun.
TANIDIKLARI ÖNE SÜRMEK
White, tanıdıklarınızı sürekli olarak vurgulamanın etkileyici olmadığını belirtiyor. "İş adaylarının başarıları ve şirketlerine sağladıkları katkılarla ilgileniyoruz, kimin kimi tanıdığıyla değil" diyor.
ÜSTÜNLÜK SIFATLARINI AŞIRI KULLANMAK
Herzog, "en iyi" ve "en çok" gibi sıfatların aşırı kullanımının olumsuz bir izlenim bırakabileceğini belirtiyor. Bunun yerine, adaylığınızı destekleyecek somut ve ölçülebilir bilgiler sunmaya odaklanın.
NOT ALMAMAK
Görüşme sırasında not almak, ilgi gösterdiğinizin ve meşgul olduğunuzun bir işaretidir. White, not almamanın ilgi eksikliği olarak yorumlanabileceğini ve bu durumun olumsuz bir izlenim yaratabileceğini belirtiyor.