Marka kişiliğini yansıtan kurumsal kimlik süreçleri

Dijital dünyada büyüyebilmek için en önemli şeylerden birisi marka konumlandırmasını iyi yapmaktır.

Firmanızı her alanda temsil eden ve markanızın akılda kalıcı olmasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmaların tümü kurumsal kimliktir. Kimlik tasarımına sahip bir firma, müşteriye farklı bir imaj ve güven sağlayıcı bir izlenim oluşturmaktadır. Kurumsal kimlik çalışmalarının temelini oluşturan belli başlı öğeler şunlardır;

- Logo

- Slogan

- Amblem

- Renk ve font

- Kurumsal kimlik kitabı

Diğer kimlik çalışması öğeleri bu maddelerin temelinde şekillenmektedir. Firmanızın prestijini iyi bir şekilde yansıtabilmeniz için kurumsal kimlik çalışmalarına büyük önem vermelisiniz. Kusursuz bir şekilde tasarlanmış kimlik tasarımı ile firmanız mevcut müşterileriniz ve hedef kitleniz üzerinde etkileyici bir görünüme sahip olmaktadır.

Kurumsal kimlik oluşturma aşamaları nelerdir?

1- Karşılıklı fikir alışverişi

İşletme yetkilisi ve grafik tasarım ekibi yapılacak tasarımlara dair fikir alışverişinde bulunmaktadır. Bu aşamada işletmenin hedefleri ve hedef kitlesi ile ilgili detaylar öğrenilmekte ve bu doğrultuda çalışmalar yapılmaktadır.

2- Taslak aşaması

Müşterilerin istek ve beklentilerine göre taslak çalışmaları yapılmaktadır. Aynı zamanda istekler doğrultusunda taslaklarla ilgili düzenlemeler gerçekleştirilmektedir.

3- Sunum aşaması

Kurumsal kimlik tasarımı sürecinin bir diğer adımı sunum aşamasıdır. Bu aşamada taslak çalışmaları ve diğer unsurlar son kez görüşülmektedir. İleride ortaya çıkabilecek olumsuz durumları engelleyebilmek için sunum aşamasında dikkatli hareket etmek gereklidir.

4- Baskı aşaması

Baskı aşamasında baskının kaliteli olmasına dikkat edilmelidir. Baskı işlemlerinden sonra kimlik oluşturma aşamaları sona ermektedir.

Kurumsal kimlik çalışmasında dikkat edilmesi gerekenler

- İşletmenizin yapısı, bulunduğu sektör ve diğer unsurlara uyumlu olacak kurumsal kimlik tasarımı çalışması yapılmalıdır. Uyumlu bir çalışma yapmak firmanıza değer katmakta ve saygıyı artırmaktadır.

- Kurumsal kimlik tasarımları için oluşturulacak içeriklerin özgün ve firmanızı yansıtan özellikler ile donatılması oldukça önemlidir.

- Tasarım çalışmaları belirli bir aşamaya geldiği vakit geri dönmek oldukça zor olmaktadır. Dolayısıyla profesyonel bir ajansla çalışmak riski minimuma indirirken, zamandan ve paradan da tasarruf etmenizi sağlamaktadır.

Neden grafik tasarım desteği almalısınız?

Her firma ve işletmenin kendisine has bir kimliği vardır. Dolayısıyla firmanızın tanınır olması için birtakım niteliklere sahip olması gerekmektedir. Bu nitelikler kendisine özel olacak şekilde bir bütünlük oluşturduğu taktirde firmanızın kurumsal kimliği meydana çıkacaktır. Kurumsal kimliğinizin diğerlerinden ayırt edilebilir bir özelliği olmasını istiyorsanız grafik tasarım desteğinden faydalanmalısınız. Grafik tasarım desteği ile firmanızı fark edilebilir bir konuma getirebilirsiniz.

Neden dijital ajans ile çalışmalısınız?

Alanında tecrübe sahibi bir dijital ajans ile çalışmak birçok avantajı beraberinde getirmektedir. Bunlar;

- Dijital ajanslar sayesinde olası bir kriz durumunda nasıl hareket edeceğinizi bilirsiniz.

- Bu ajanslar hizmetlerinizi doğru kitleye ulaştırmada en doğru kaynakları kullanmaktadır.

- Dijital ortamda rakipleriniz karşısında daha güçlü olursunuz.

Dijital ajans hangi alanlarda hizmet verir?

- Marka konumlandırma

- Otomasyon

- Dijital pazarlama kampanyaları

- Veri analizi ve raporlama

- Web sitesi ve web tasarımı

- Video prodüksiyon

- Tasarım hizmetleri

Dijital ajans ile çalışarak ne elde edebilirsiniz?

- Dijital ajans ile çalışmak birçok farklı kaynağı kullanabilmek anlamına gelmektedir.

- Dijital ajanslar, firmanız için strateji belirler ve hesaplarınızı en iyi şekilde yönetir.

- Zaman ve maliyet konusunda tasarruf etmenizi sağlar.

- Verilerden elde edilen raporlar sayesinde mevcut duruma dair bilgi sahibi olunabilir ve gelecek hakkında planlama yapılabilir.

Dijital ajans ile çalışarak danışmanlık almak size neler kazandırır?

- Maliyet tasarrufu

- Yeni müşteri

- Mevcut müşteri ve hedef kitlenin günlük hayatına dokunma

- Yeni pazarlar oluşturma

- Marka değeri ve imajını yükseltme

- Tüketicinin firma algısını güçlendirme

- Hedef kitle ile daha şeffaf bir iletişim kurma

Ayrıca, kurumsal kimlik çalışması nasıl yapılır başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Reklam Haberleri