Mercedes elektrikli araçların kaldırabileceğinden fazlasını hedefleyen yeni teknolojisini tanıttı. İlk şarj istasyonunu ABD’de ChargePoint donanımıyla açan Mercedes, yeni şarj istasyonu ile 400 kw hızlı şarj olanağı sunuyor. ABD çapında yüzlerce istasyonun kurulacağı ifade eden dev firma, araç sürücülerinin erişebileceği 400'den fazla istasyon oluşum planını devreye aldı.
MERCEDES'TEN DEV YENİLİK
Mercedes-Benz Yüksek Güçlü Şarj (HPC) ağında dev bir yeniliğe imza attı. İlk olarak Kuzey Amerika tesisi olan Atlanta'da gerçekleştirilen hızlı şarj istasyonu konforlu olanakları ile yepyeni bir istasyon olarak karşımıza çıkıyor. ABD genelinde tüm marka araç sürücülerinin erişebileceği 400'den fazla istasyon başlangıcı yapılırken ChargePoint tarafından sağlanan hızlı şarj sistemi ile 400 kw'ye kadar şarj imkanı sunuluyor.
10 DAKİKADA YÜZDE 100 ŞARJ İMKANI
Mercedes, bu hız sayesinde bataryalara 6 dakikada 40 kW'lik enerji aktarmayı amaçlarken,10 dakikada 66.6 kW'lık boş bir bataryayı yüzde 100'e çıkarmak mümkün olacak.
Ortalama bir otomobil müşterisi bir yana, deneyimli elektrikli otomobil sürücüleri bile EV şarj oranları konusunda kafa karışıklığı yaşayabilir. Ancak herkes daha hızlı olanın daha iyi olduğu konusunda aynı fikirde buluşuyor.
Şarj istasyonu şirketi ChargePoint, günümüzde hiçbir hafif hizmet tipi elektrikli aracın henüz kaldıramayacağı kadar yüksek hızlar sunan yeni bir istasyon serisinin ilkini piyasaya sürdü. ChargePoint, Power Link 2.0 DC hızlı şarj sisteminin 500 kW'a kadar güç sağlayabildiğini belirtiyor.
Power Link 2.0, ocak ayında duyurulan Mercedes-Benz Yüksek Güçlü Şarj (HPC) ağının yeni açılan ilk Kuzey Amerika lokasyonunda görücüye çıktı. Atlanta'daki Mercedes HPC tesisi açılan üç tesisten biri, diğerleri Chengdu, Çin ve Mannheim, Almanya'da. Nihayetinde lüks otomobil üreticisi 2030 yılına kadar dünya çapında 10 bin istasyonun açılmasını bekliyor.
İKİ ARACA AYNI ANDA YÜKSEK ŞARJ
Yeni ağ, güvenliği sağlamak için gölgelikler, güvenlik kameraları, banyolar ve yerinde personel gibi olanaklarla elektrikli araç şarjının geleceğini gösteriyor.
Mercedes, pratikte HPC sahalarındaki şarjın bölgeye ve şarj standardına bağlı olarak 400 kW'a kadar çıkacağını belirtiyor. Ancak batarya mimarisindeki ilerlemelerin ve şarj konusunda daha fazla gerçek dünya deneyiminin, 800 voltluk mimarilere sahip elektrikli araç üreticilerinin mevcut ve gelecekteki araçlarda optimum koşullar altında en yüksek şarj oranlarını artırmasına izin verebileceğini hayal etmek imkansız değil. Express Plus sistemi iki aracı aynı anda aynı istasyondan yüksek hızlarda şarj edebiliyor, ancak şirket bu hızların ne kadar yüksek olduğunu ise tanımlamadı.
Sistem, ChargePoint'in ''Güç Bloku'' adını verdiği ve şarj olan farklı araçlar arasında paylaşılabilen beş adede kadar ''Güç Modülü''nü barındıran bir yapıdan oluşuyor. Akım, şarj eğrileri boyunca farklı aşamalarda olacak araçlar arasında dinamik olarak tahsis ediliyor, bu da her birinin maksimum hıza ihtiyaç duymayacağı anlamına geliyor. Mercedes, akıllı şarj yönetiminin her aracın kapasitesinin en yüksek hızında şarj olmasını sağlayarak sürücünün prize takılı geçirdiği süreyi kısaltacağını da sözlerine ekliyor.
ŞARJ İSTASYONU REZERVE EDİLEBİLECEK
Tüm elektrikli araç sürücüleri şirketin HPC şarj merkezlerini kullanabilecek, ancak Mercedes sürücüleri herhangi bir beklemeyi ortadan kaldırmak için şirketin "me Charge" hizmeti aracılığıyla bir şarj yuvasını önceden rezerve edebilecekler. Diğer markalarda olduğu gibi, EV'nin navigasyon sistemi uygun yüksek hızlı şarj istasyonları üzerinden rotalar planlayacaktır. Mercedes, bugün olduğu gibi, bir sürücünün bir şarj seansını başlatmadan önce fişe takıp uzaklaşmasına olanak tanıyan Tak ve Şarj protokolünü sunmaya devam edecek.