Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (yani MERNİS) kağıt ortamında yer almakta olan nüfus kayıtlarının elektronik ortama aktarılmasına ve merkezi bir yapıda tutulmasına imkan veren bir sistemdir. Sistem, bilişim teknolojileri ve ortak veritabanı işlemciliği açısından Türkiye Cumhuriyeti'nin en önemli ve temel projesi olarak bilinmektedir.
MERNİS NEDİR?
MERNİS projesi ile beraber yapılan uygulamalar şunlardır;
Nüfus kütüklerinde kayıtlı olan bütün vatandaşlarımıza T.C. kimlik numarası verilmiştir.
Nüfus kayıtları artık merkezi bir veri tabanında tutulmaya başlanmıştır
T.C. kimlik numarası ile beraber kişinin doğumundan itibaren yapılan bütün işlemler ortak bir numara ile yürütülmeye başlanmıştır,
81 il ve 973 ilçe nüfus müdürlüğü ile çevrimiçi bağlantı kurulabilmiştir.
BOŞ KONUTA ADRES BİLDİRİMİ NASIL YAPILIR?
Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde yapılan incelemede, eğer işlem anında, bildirime konu olan adreste kayıtlı kişi bulunmadığı ortaya çıkarsa, o adres ‘‘boş adres’’ olarak tanımlanmaktadır. Boş adrese adres bildiriminde herhangi bir belge talep edilmemektedir ve ilgilinin bildirimi yeterlidir.
e-Devlet Kapısından, “Adres Değişikliği Bildirimi (Boş Konuta)” sekmesini kullanarak elektronik imza, mobil imza veya SMS ile doğrulama yöntemlerinden biriyle işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.