TOGG'un ardından geliştirilen yeni yerli ve milli elektrikli otomobil Amperino'nun test süreçleri hızla ilerliyor. TOGG'a olan ilgi sonrasında, Türk mühendisler yeni milli araç projelerine odaklanmış durumda.
Bursa'da inşa edilen Amperino'nun yapım çalışmaları devam ederken, aracın ilk görüntüleri ortaya çıktı. Yerli mikro otomobil Amperino'nun ilk seri üretiminin ise 2025 yılında gerçekleştirilmesi planlanıyor. İşte yerli otomobil Amperino'nun son hali...
İnegöl ilçesinde inşa edilen yerli ikinci elektrikli otomobil markası Amperino hakkında bilgiler hızla paylaşılmaya devam ediyor. Sosyal medyada paylaşılan son görüntüler, otomobil tutkunlarını heyecanlandırdı.
Amperino modelinin dış tasarımında öne çıkan bölünmüş far yapısı, dikkat çekici bir özellik sunuyor. Ancak en dikkat çekici özelliği, sürücünün aracın tam ortasına konumlandırılmış olması. Bu düzenleme, arka koltuklara erişim için koltuğu ileri almak veya katlamak gibi ekstra işlemlere gerek bırakmıyor.
FUARDA TANITIMI YAPILACAK
Bursa'da geliştirilen ikinci yerli elektrikli otomobil, adım adım gerçekleşiyor. TOGG'un ardından ortaya çıkan Amperino modeli, yollara çıkmak için gün sayıyor. Üç yıldan beri devam eden projenin finaline gelinmiş durumda. Cumhuriyet'imizin 100. yılında, yaklaşık 50 mühendis ile geliştirilen Amperino C-100 modeli, 16 Kasım'da düzenlenecek olan Go Green fuarında tanıtılacak.
Go Green Türkiye Fuarı, 16 - 18 Kasım tarihleri arasında Bursa Tüyap Fuar Merkezi'nde ziyaretçilerini ağırlayacak.
AMPERİNO'NUN ÖZELLİKLERİ NELER?
Amperino'nun 2024 Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenmesi ve 2025 yılında seri üretime geçmesi planlanıyor. Şu an için teknik detaylar net olarak belirlenmemiş olsa da firmanın resmi internet sitesinde paylaşılan bilgilere göre Amperino'nun özellikleri şu şekildedir:
- 150 km menzil
- Evde 240 dk, istasyonda 80 dk şarj süresi
- 90 km/s maksimum hız
- 650 kg boş ağırlık
- 370 lt bagaj
- 16 yaş ve üzeri A2 ehliyetiyle kullanıma uygun
- Uzunluk: 3159 mm, Genişlik: 1500 mm, Yükseklik: 1450 mm
- Kompozit gövde
- Önde bağımsız, arkada yarı bağımsız süspansiyon