Geely, 2008-2012 yılları arasında Türkiye pazarında Echo, Familia ve Emgrand gibi modellerle aktif bir şekilde yer almıştı. Ancak daha sonra Avrupa pazarlarından ve Türkiye'den çekilmişti. Şimdi ise tekrar Türkiye pazarına dönme niyetinde.
Geely Auto, dünya genelinde Volvo, Polestar, Lynk&Co, Zeekr, Proton, Lotus, London Taxi gibi markaları bünyesinde bulunduruyor ve 5 araştırma ve geliştirme merkezi ile 12 üretim tesisiyle küresel bir varlık gösteriyor. Geçen yıl 1,68 milyon araç satışı gerçekleştiren firma, Türkiye pazarına geri dönüş için çalışmalarını sürdürüyor.
Henüz Geely'nin Türkiye'ye dönüşü kesinleşmiş değil, ancak bu konuda karar alınması ve açıklanması için kısa süre bekleniyor. Şu an için, Geely'nin Türkiye'ye kendi başına mı yoksa yerel bir ortak veya distribütör aracılığıyla mı geleceği netlik kazanmamış durumda. Geely'nin alt markası Lynk&Co'nun, Almanya'daki bir distribütör aracılığıyla Türkiye'de dağıtım faaliyetlerine hazırlandığı biliniyor. Ayrıca Geely'nin ticari araç markası Farizon'un da Türkiye'de başka bir distribütör tarafından temsil edilmeye başlandığı belirtiliyor.
Geely International Genel Müdürü Michael Song, Türkiye pazarına dönüş niyetlerini yineleyerek "eski dostlarımızı unutmayacağız" ifadelerini kullanmıştır. Geely'nin yeni pazarlara giriş stratejisi ilk etapta kendi ana markasıyla gerçekleşecek.
Geely, eğer Türkiye'ye dönerse, Chery gibi geçen yıl Türkiye'ye giriş yapan diğer Çinli marka gibi farklı segmentlerde geniş bir SUV ailesiyle pazarda yer alacak. İlk etapta turbo destekli küçük benzinli ve hibrit motorlu modeller ithal edilecek.
Türkiye pazarı için Geely, öncelikli olarak SUV modellerini getirmeyi planlıyor. Bu modeller, vergi avantajı sağlayan 1,5 litrelik turbo benzinli motorlarla ve hibrit varyantlarıyla gelecek. Geely'nin Türkiye'ye dönerse, potansiyel modeller arasında Geely Monjaro'nun da olduğu belirtiliyor. Son olarak, Geely, Pekin'deki Auto China 2024 fuarında yeni konsept otomobili Starship'i tanıttı.