Almanya'da ekonomik krizin etkileri devam ediyor ve bu durum, otomotiv sektöründeki tedarikçi firmaları da zorluyor. Thüringen eyaletinin Wartburg bölgesindeki Gerstungen'den AE-Group, iflas başvurusu yaptı. Şirket, iflas işlemlerini öz yönetim altında yürütmek üzere Meiningen'deki yerel mahkemeye başvuruda bulundu.
AE-Group, dişli kutuları, silindir kapakları ve otomobil gövdeleri gibi alüminyum döküm parçaları üretiyordu ve Gerstungen dahil dört farklı lokasyonda toplamda yaklaşık 1.000 kişiyi istihdam ediyordu. Şirketin iflas kararı, bu yılın Şubat ayında gerçekleşen sahiplik değişikliği sonrasında alındı. Şirketin iflas başvurusunda bulunmuş olması, sektördeki zorlukların ne kadar derinleştiğini gösteriyor.
"ZORUNDA KALDIK...ÇOK ÜZGÜNÜZ"
CEO Christian Kleinjung, AE-Group'un mevcut yönetim ekibiyle birlikte yeniden organize edileceğini ve ana hedeflerinin şirketi ve istihdamı korumak olduğunu belirtti. Şirket, borçlunun elinde bulunan yönetim altında yeniden yapılandırılacak ve bu süreçte mevcut çalışanların korunması öncelikli amaç olarak belirlenecek. AE Group yönetimi yaptığı açıklamada “Bu adımı atmak zorunda kaldığımız için çok üzgünüz” dedi.
Yeniden yapılanma uzmanı ve avukat Martin Mucha, AE-Group'a destek sağlıyor. Şirketin açıklamasına göre, maaşlar ve ücretler Ekim ayı sonuna kadar iflas ikame yardımlarıyla güvence altına alınacak. Ayrıca, ticari faaliyetler herhangi bir kısıtlama olmaksızın devam edecek.
ARTAN ENERJİ FİYATLARI ETKİLEDİ
AE-Group'un yaşadığı ekonomik zorlukların sebeplerinden biri, otomobil üreticilerinden gelen talepteki düşüş olarak belirtiliyor. Ayrıca, Automotive Thüringen endüstri derneğine göre, AE-Group'un enerji yoğun üretimi, artan enerji fiyatlarının durumu daha da kötüleştirdiği anlamına geliyor.
Thüringen Otomotiv Endüstrisi Birliği Genel Müdürü Rico Chmelik, bu durumun hafifleyip hafiflemeyeceğinin, politikacıların otomotiv endüstrisi için güvenilir bir çerçeve sağlayıp sağlamamasına bağlı olduğunu ifade etti. Özellikle 2035'ten itibaren AB'de içten yanmalı motorların yasaklanmasıyla ilgili tartışmaların sonucu da bu durumu etkileyebilir. Chmelik, önümüzdeki yıl otomobil üretiminin kısıtlanacağı ve bunun tedarikçiler üzerinde olumsuz etkiler yaratacağından endişe duyuyor ve üreticilerin doğru stratejinin ne olduğunu henüz bilmediğini belirtiyor.
Thüringen'in yüksek gelirli otomotiv endüstrisi, son zamanlarda tesis kapanmaları ve tedarikçi iflaslarıyla sarsılıyor. Sektör derneğine göre, sadece ilk dört ayda 2020'yi etkileyen sekiz iflas vakası yaşandı.