Otomotiv sektöründe zaman zaman markaların isim değişikliklerine gittiği görülüyor. Büyük markalar, küresel pazarda daha fazla görünürlük sağlamak adına farklı stratejiler uygulamaya devam ediyor. Bu kapsamda, Türkiye'de de faaliyet gösteren Çinli bir marka isim değişikliğine karar verdi.
SERES İSMİNİ DEĞİŞTİRİYOR
Çin’in önde gelen otomotiv markalarından Seres, önemli bir adım atarak isim değişikliğine gidiyor. Çin'de aylık 40 binden fazla araç satan bu marka, bundan sonraki faaliyetlerini AITO adıyla sürdürecek. 2024 yılının ilk yarısında 600 bin araç satışıyla dikkat çeken markanın isim değişikliği planları, Huawei'nin AITO markası ve bazı tasarım patentlerini 350.000.00 dolara satın almasıyla gündeme gelmişti.
Bu hamlenin, otomotiv devinin küresel pazarda etkisini artırma amacı taşıdığı düşünülüyor. Uzmanlar, yüksek araç satış performansı ve elektrikli araç teknolojisiyle öne çıkan AITO’nun, gelecekte sektörde adından daha fazla söz ettireceğini öngörüyor.